Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Elementy kulturowej teorii literatury w edukacji polonistycznej, na przykładzie Cierpień młodego Wertera Johanna Wolfganga Goethego

Tytuł:
Elementy kulturowej teorii literatury w edukacji polonistycznej, na przykładzie Cierpień młodego Wertera Johanna Wolfganga Goethego
The Elements of Culturar Literary Theory in Polish Studies Education at the Example of The Sorrows of Young Werther written by Johann Wolfgang Goethe
Autorzy:
Karpińska, Joanna
Słowa kluczowe:
Culturar Literary Theory, Polish Studies Education
edukacja polonistyczna, kulturowa teoria literatury
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The topic of my Master’s thesis is presentation of the elements of Culturar Literary Theory in Polish Studies Education with taking into account the results of my own researches done in I LO im. Marcina Kromera w Gorlicach, ZSZ im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach and in IX LO im. Zygmunta Wróblewskiego w Krakowie, at the example of The Sorrows of Young Werther written by Johann Wolfgang Goethe. Chapter one contains the characteristic of young person who is the contemporary participator of culture. In chapter two the chosen elements of The Culturar Literary Theory where presented which could be used in Polish Studies Education. In addition the analisys and interpretation of methodical publications and proposistions was carried in chapter two. Chapter three contains analysis and interpretation of researches carried in schools. In chapter four the methodical propositions concerning The Sorrows of Young Werther written by Johann Wolfgang Goethe were presented.

Tematem niniejszej rozprawy jest prezentacja elementów kulturowej teorii literatury oraz próba ich twórczego wykorzystania w ponadgimnazjalnej edukacji polonistycznej z uwzględnieniem wyników badań własnych, przeprowadzonych w I LO im. Marcina Kromera w Gorlicach, ZSZ im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach oraz w IX LO im. Zygmunta Wróblewskiego w Krakowie, na przykładzie Cierpień młodego Wertera Johanna Wolfganga Goethego. Rozdział pierwszy zawiera ogólną charakterystykę młodego człowieka, współczesnego uczestnika kultury. W rozdziale drugim zostały zaprezentowane wybrane elementy kulturowej teorii literatury, które mogłyby zostać wykorzystane w praktyce szkolnej. Ponadto dokonano analizy publikacji dotyczących edukacji polonistycznej, w których można odnaleźć odniesienia do kulturowej teorii literatury (w tym antropologii literatury), oraz przeglądu propozycji metodycznych zawartych w czasopismach dla nauczycieli i podręcznikach. Rozdział trzeci zawiera analizę i interpretację materiału badawczego. W rozdziale czwartym zostały zaprezentowane propozycje metodyczne dotyczące Cierpień młodego Wertera Johanna Wolfganga Goethego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies