Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kreacja językowego obrazu człowieka prostego w tabloidzie "Fakt" w roku 2011

Tytuł:
Kreacja językowego obrazu człowieka prostego w tabloidzie "Fakt" w roku 2011
The linguistic creation of common man in the „Fakt” tabloid in the year 2011
Autorzy:
Czubla, Dagmara
Słowa kluczowe:
Językowy obraz człowieka prostego, połaczenia paradygmatyczne, połaczenia syntagmatyczne, związki frazeologiczne, słowa klucze.
The language wiev of the "common man", paradigmatic connections, syntagmatic connections, phraseological connections, "key words"
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main task of his work was to present. The language view of the "common man" creater by the "Fakt" tabloid. Work was divided into two parts: theoretic and analitic. Theoretic part focused on diversity of "Modern Polish Language" and charakteristic of metodology of research.Metodology has two goals: To examine the syntagmatic connections between words and production of those connection. To separate the "key words" describing the "common man" to study which words appear most frequently in researched material.This analisys was compared with the "Modern Polish dictionary" and it also contains an analyse of phraseological connections in order to ilustrate the specifics of language used in tabloids.

Niniejsza praca miała na celu przedstawić językowy obraz człowieka prostego w tabloidzie "Fakt". Właściwą analizę poprzedziła część teoretyczna, która skupiła się kilku aspektach: zróżnicowaniu współczesnej polszczyzny, omówieniu najważniejszych problemów dot. językowego obrazu świata oraz scharakteryzowania metodologii badań. Część analityczna przeprowadzona była na płaszczyźnie paradygmatycznej i syntagmatycznej. Wydzieliłam kategorie i subkategorie w obrębie badanego problemu jakim jest wizerunek człowieka prostego. Badania te mają również na celu wyodrębnić słowa klucze, czyli takie które pojawiają się najczęściej w badanym materiale. Druga część analizy to badanie łączliwości syntagmatycznej wyrazów oraz zmierzenie produktywności tych połączeń. W ostatniej części analizy badanego materiału znalazła sie analiza słów kluczy, które porownywałam z "Słwonikiem Frekfencyjnym Polszczyzny współczesnej"oraz analiza związków frazeologicznych, która ma na celu pokazać, jak poprzez takie połaczenia wyrazowe badana jest rzeczywistość kreowana przez tabloidy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies