Tytuł pozycji:
Measuring customer satisfaction in hospital quality management system (for example, KSS them. Pope John Paul II in Krakow)
The primary objective of this study was to present the importance of the concept of quality and quality of medical services and to discuss standards of quality management in health care. Health care facilities should be organized to provide services at the highest level, which would be a reason for satisfaction using their services clients / patients. The implementation of quality assurance systems is becoming increasingly important in the management of therapeutic entities include the fact that a growing awareness of patients. Patients in the age of information technology often have a very good knowledge of health and thereby become demanding customers. Objective of the study was Krakow Specialist Hospital. Pope John Paul II in Krakow, which has implemented a quality management system for the first time and is certified to ISO 9001:2000 in 2004.
Podstawowym celem pracy było przedstawienie znaczenia pojęcia jakości i jakości usług medycznych oraz omówienie standardów zarządzania jakością w ochronie zdrowia. Placówki ochrony zdrowia powinny być tak zorganizowane, aby dostarczały usługi na jak najwyższym poziomie, który byłby powodem satysfakcji korzystających z ich usług klientów/pacjentów. Wdrażanie systemów zapewnienia jakości nabiera coraz większego znaczenia w zarządzaniu podmiotami leczniczymi między innymi przez fakt rosnącej świadomości pacjentów. Pacjenci w dobie informatyzacji posiadają często bardzo dobrą wiedzę w zakresie zdrowia i przez to stają się wymagającymi klientami. Przedmiotem badań był Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II w Krakowie, który wdrożył system zarządzania jakością i po raz pierwszy uzyskał certyfikat zgodności z normą ISO 9001:2000 w roku 2004.