Tytuł pozycji:
Rozwój rynku brokerskiego w Polsce.
W dzisiejszym świecie występuje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpływać na ludzkie życie. W tej sytuacji ludzi potrzebują specjalnego rodzaju ochrony. Wydaje się, że jednym z rozwiązań tego problemu jest zakup ochrony ubezpieczeniowej. Jednak, rynek ubezpieczeń jest wymagający dla większości klientów. Nie są oni bardzo często w staniewybrać dla siebie najlepszej polisy ponieważ nie posiadają wystarczającej wiedz i doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego właśnie, broker jest czasami jedyną osobą, która może zagwarantować wybór najodpowiedniejszego ubezpieczenia. W niniejszej pracy zbadano na jakim etapie dokładnie znajduje się Polska w odniesieniu do rozwoju rynku pośrednictwa. Aby to sprawdzić, odwołano się do największej liczby materiałów traktującycho tym aspekcie, np. niektórych danych i statystyk udostępnianych przez KNF. Wszystkie informacje ukazują, że sytuacja pośrednictwa w Polsce każdego roku staje się coraz lepsza. Obserwuje się niewielki wzrost liczby brokerów ubezpieczeniowych, ich dochodów z tytułu sprzedaży polis ubezpieczeniowych oraz udziału składki przypisanej brutto w PKB Polski. Poprawia się świadomości ubezpieczeniowa wśród nabywców usługi ochrony ubezpieczeniowej (ubezpieczających). W konsekwencji rola brokerów także ulega rozszerzeniu (zwiększa się udział brokerów w rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego). Warto zauważyć, iż pomimo faktu, że rynek brokerski w Polsce rozwija się szybciej niż kiedykolwiek przedtem, nadal boryka się z wieloma problemami natury ekonomiczno-społecznej oraz etycznej, stanowiącymi barierę jego rozwoju w przyszłości.
In today’s world there are so many different threats which can negative influence on people’s lives. In this situation people need special kind of protection. It seems that one of the solution of this problem is buying an insurance. However, insurance’s market is quite difficult for the most clients. They are very often not able to choose the best policy forthemselves, as they do not have enough knowledge and experience in this field. That is why, a broker is sometimes the only one person who can guarantee us selection of the most appropriate insurance. In this thesis are presented a research at what step we are exactly if it refers to development of brokerage market in Poland. To check it out, it was used as many materials as possible about this issue, just like some data or statistics from KNF. All information show that situation in Poland agency each year gets better. There has been a slight increase in the number of insurance brokers, their incomes from the sale of insurance policies and share of Polish GDP. The awareness among insurance buyers insurance services (policyholders) is improving. As a result, the role of brokers alsoexpands (increases in market share brokers insurance brokerage). It is worth notice that despite the fact that the broker market in Poland is growing faster than ever before, is still faced with many problems related with economic, social and ethical aspects, which can be a barrier for its development in the future.