Tytuł pozycji:
Consumer generated advertising as a form of marketing communication
Wykorzystywanie Internetu w komunikacji marketingowej jest obecnie powszechnie stosowaną praktyką. Rozwój nowych technologii wpływa zarówno na zmianę relacji pomiędzy uczestnikami wspomnianego procesu, jak i na poszczególne elementy komunikacji marketingowej, m.in. na reklamę. Konsument jest teraz uczestnikiem dialogu z producentem - poszukuje informacji na temat firmy i jej produktów, komentuje jej działania i wymienia się opiniami z innymi użytkownikami. Zaangażowanie i kreatywność konsumentów są coraz częściej wykorzystywane przez firmy w ich strategiach marketingowych. Jednym z ostatnich rozwiązań w tym zakresie jest zachęcanie konsumentów do aktywności, przejawiającej się w tworzeniu przez nich własnych reklam, poświęconych poszczególnym produktom czy markom. Niniejsza praca jest próbą odpowiedzi na pytanie czy ta nowa forma reklamy, jaką są przekazy tworzone przez konsumentów, jest postrzegana w bardziej pozytywnym świetle niż reklamy "tradycyjne", a tym samym czy cechuje się większą skutecznością. Praca podzielona jest na cztery rozdziały. Rozdział pierwszy poświęcony jest specyfice komunikacji marketingowej w Internecie. W rozdziale drugim skupiono się na zagadnieniu, jakim jest reklama internetowa i dokonano jej charakterystyki. Kolejna część pracy jest poświęcona autorskim formom komunikacji marketingowej, w szczególności reklamie tworzonej przez konsumentów i stanowi przegląd literatury i dotychczasowych badań na ten temat. Ostatni rozdział poświęcony jest metodologii badań własnych i analizie zebranych danych. Praca kończy się wnioskami wynikającymi z przeprowadzonego badania i przedstawieniem strategii wykorzystania reklam tworzonych przez konsumentów jako elementu komunikacji marketingowej.
The use of the Internet in marketing communication is now a common practice. The development of new technology affects the change of relationship between the participants of said process, as well as the individual elements of the marketing communication, including advertising. The consumer is now a participant in the dialogue with the producer - he seeks information about the company and its products, comments its activities and exchanges opinions with other users.The commitment and creativity of consumers are increasingly used by companies in their marketing strategies. One of the latest developments in this area is to encourage consumers to create their own ads devoted to particular products or brands.This work is an attempt to answer the question whether the ads created by consumers are seen in a good light to a greater extent than "traditional" advertising, and thus whether it can be characterized by greater efficiency.The paper is divided into four chapters. The first one is devoted to the specifics of marketing communication on the Internet. Second chapter focuses on the internet advertising. The next part is devoted to the new forms of marketing communications made by consumers. It focuses on consumer generated advertising and include review of the literature and current research on this topic. The final chapter presents the research methodology and the analysis of their findings. The paper ends with conclusions and presents the strategy of using consumer generated advertising as part of a marketing communication.