Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategy of development of the organization by example of PKO Bank Polski

Tytuł:
Strategy of development of the organization by example of PKO Bank Polski
Strategia rozwoju organizacji na przykładzie Banku PKO BP
Autorzy:
Ickiewicz, Beata
Słowa kluczowe:
strategic analysis - bank - development strategy - strategic management
analiza strategiczna - bank – strategia rozwoju - zarządzanie strategiczne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zasadniczym celem pracy jest przedstawienie strategii traktowanej jako narzędzie rozwoju w kształtowaniu przyszłości organizacji i ocena zasad i warunków jej wdrażania na przykładzie banku PKO Bank Polski ze szczególnym uwzględnieniem roli analizy strategicznej podmiotu. Praca składa się z trzech części. Rozdział pierwszy podkreśla rolę strategii jako czynnika warunkującego rozwój przedsiębiorstwa i skupia się w oparciu o badania literaturowe na takich aspektach, jak geneza zarządzania strategicznego, etapy niezbędne do budowy oraz implementacji strategii oraz jej rodzaje i elementy składowe. Rozdział drugi koncentruje się na przedstawieniu wieloaspektowo systemu zarządzania strategicznego banku PKO BP oraz na analizie strategicznej w celu oceny aktualnej pozycji strategicznej podmiotu. W rozdziale trzecim przedstawiono całościową strategię rozwojową banku ze szczególnym podkreśleniem takich kwestii, jak proces kształtowania strategii działalności podmiotu i czynniki determinujące wybór strategii rozwoju. Badanie wykazało, że głównymi elementami, na które należy zwrócić uwagę podczas budowy strategii jest kwestia gwałtownych zmian w otoczeniu, wpływ kryzysu, działalność konkurentów zagranicznych oraz ryzyko bankowe. W pracy posłużono się takimi technikami, jak badanie dokumentów, wywiady przeprowadzone wśród personelu banku, metoda analizy przypadku. Praca powstała na podstawie studiów literaturowych, analizy aktów prawnych, materiałów prasowych i branżowych, a także badania empirycznego, zrealizowanego za pomocą wywiadów z pracownikami i analizy dokumentacji organizacji.

The main aim of this thesis is to introduce strategy as a development instrument in forming the future of the organization and terms of its implementation by example of PKO Bank Polski with special emphasis on the role of strategic analysis of the subject.The thesis consists of three parts. The first chapter is about the role of strategy as a determinant of enterprise development, and it focuses on the genesis of strategic management, necessary stages in building and implementation of the strategy and also types and constituents of strategy. The second chapter concentrates on the presentation of multifaceted system of strategic management of PKO BP and strategic analysis in order to evaluate current strategic position of business entity. The third chapter presents overall development strategy of the bank with accentuate issues like process of forming the strategy and the factors determining the choice of development strategyThe study shows that the main constituents to focus on while building a strategy, are rapidly changing environment, crisis influence, activity of offshore competitors and bank risks.In the thesis there are used following techniques – a study on documents, an interview among banks personnel, case study. The thesis is based on the literature studies, analysis of acts, press releases, empirical study realized by interviewing personnel and analysis of the documents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies