Tytuł pozycji:
Political communication analysis on the example of Ist tranche of deregulation reform developed by The Ministry of Justice.
Celem pracy jest zweryfikowanie, kto jest nadawcą komunikatu, który najlepiej trafia do grupy docelowej komunikowania (badanymi są przedstawiciele środowiska taksówkarskiego). W skład pracy wchodzą: część teoretyczna, wskazująca problematykę funkcjonowania mediów w systemach demokratycznych, komunikowania politycznego jako elementu komunikowania masowego oraz zagadnienie media relations jako części strategii politycznego PR, oraz część badawcza, w której analizie poddano trzy aspekty komunikowania o I transzy deregulacji: materiały tworzone w ramach Ministerstwa Sprawiedliwości, teksty w "Gazecie Wyborczej" i "Rzeczpospolitej" na temat reformy deregulacyjnej oraz ankieta w środowisku grupy zawodowej taksówkarzy, których I transza deregulacji dotyczy.
The aim of the thesis is to verify who is the best sender of a message which gets to the target group of the political communication about deregulation reform (questionnaire was conducted on representatives of taxi drivers). Thesis includes two main parts. First one raises the issue of: functioning of media in democratic systems, mass communication and political communication and media relations in the political public relations. Second one is an analysis of three aspects of political communication about Ist tranche of deregulation reform: messages and content of The Ministry of Justice side (webpage ms.gov.pl, official Facebook and Twitter fan pages of Jarosław Gowin- The Minister of Justice etc.), articles and journalistic comments about deregulation process in two main daily papers in Poland- “Gazeta Wyborcza” and “Rzeczpospolita” and ,in the end, the results of a questionnaire about taxi drivers opinion). The examined period leads from 3 rd March 2012 (announcement of a beginning of Ist tranche deregulation reform) to 19 April 2013 (The Parliament of Poland approves the reform).