Tytuł pozycji:
Life Shaped By Image: The Need Of Visual Autopresentation
How we create our own image via social networking. The example of Facebook.
W niniejszej pracy autorkę interesować będzie także sposób, w jaki kultura wizualna i wizualne przedstawienia – szczególnie te komercyjne - wpływają na odbiorców, oraz jak wpływ ten przekłada się na sposób dokonywania przez nich autoprezentacji w szczególnej przestrzeni Internetu, a ściślej rzecz ujmując, portalu społecznościowego Facebook. Potrzeba autoprezentacji i wywierania wrażenia jest we współczesnych społeczeństwach kultury zachodniej ogromna i, zdaniem autorki, wyraża się przez naśladowanie zachowań idoli medialnych w prezentacji własnej powierzchowności: fizjonomii, aparycji, ubioru. Zdaniem autorki, przyczyn tego stanu rzeczy należy poszukiwać w procesach związanych ze zwrotem obrazowym, demokratyzacją kultury, odejściem społeczeństw od zabaw o charakterze społecznym do biernej rozrywki, kryzysem reprezentacji związanym z rozwojem technik obrazowania, a także narcystycznym społeczeństwem konsumpcyjnym.