Tytuł pozycji:
The phenomenon of community of listeners Polish Radio Program Three
Celem pracy jest przedstawienie fenomenu społeczności słuchaczy Programu Trzeciego Polskiego Radia. Zjawisko to jest wyraźnie zauważalne, szczególnie na tle pozostałych publicznych stacji. Niewiele rozgłośni może poszczycić się tak silnym przywiązaniem ze strony odbiorców oraz zaangażowaniem swoich słuchaczy w życie rozgłośni. Analiza przeprowadzona była na podstawie publikacji naukowych, raportów Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, własnych opracowań, a także innych źródeł zastanych.Aby uzyskać pełny i przejrzysty obraz opisywanego zjawiska podzieliłam pracę na trzy części. Pierwszy rozdział zawiera wstęp teoretyczny, opisujący pozycję radia we współczesnym krajobrazie medialnym, skondensowaną historię radiofonii, a także portret statystycznego słuchacza Trójki. Kolejny rozdział przedstawia dzieje Programu Trzeciego, pokazując tym samym jego unikalne miejsce na polskim rynku oraz wpływ na słuchaczy. W ostatnim rozdziale wskazane i omówione są czynniki, które składają się na powstanie społeczności słuchaczy Trójki.
The subject of this work is to present a phenomenon of listeners society of Polish Radio Program Three. This subject is well-observed, especially in compare to other public radio stations. A few radio stations can speak about such a bond with listeners and engagement into a station’s live.This analysis is based on scientific publications, available government reports, own knowledge and other sources. To get a clear view on the topic, my work is split on three parts. First part consists a theoretic introduction. Second part implements historical view on the Polish Radio Program Three. Third part discusses phenomenon mentioned in topic.