Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Patient satisfaktion with stay in Health Care Center witha psychiatric profile

Tytuł:
Patient satisfaktion with stay in Health Care Center witha psychiatric profile
Poziom zadowolenia pacjentów z pobytu ZOL o profilu psychiatrycznym
Autorzy:
Machno, Grażyna
Słowa kluczowe:
Zakład Opiekuńczo-Leczniczy, jakość, satysfakcja, choroba psychiczna
Health Care Center, quality, satisfaction, mental illness
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the thesis was to present the functioning of a health system establishment with a psychiatric profile, which is a Health Care Center. The paper contains information on the quality management in health care and the assessment of patient satisfaction with their stay in the medical facility. The survey involved 52 patients whose condition allowed for the study. The aim of the survey was to evaluate the patient satisfaction with their stay in the Health Care Center. A method of a diagnostic survey was chosen for the study and a questionnaire survey served as a research tool. The study has shown that over 80% of respondents are satisfied with their stay at the medical facility; moreover, the personnel work and services provided in the facility as well as social and living conditions have been highly rated. There has been established a connection between a high level of satisfaction of respondents and the length of their stay in the facility as well as the existing social and living conditions. There was no influence of age on the patient satisfaction.

W pracy podjęto próbę przedstawienia funkcjonowania placówki systemu opieki zdrowotnej o profilu psychiatrycznym jakim jest Zakład Opiekuńczo-Leczniczy. Praca zawiera informacje dotyczące zarządzania jakością w służbie zdrowia oraz ocenę satysfakcji z pobytu pacjentów przebywających w placówce medycznej. W badaniach ankietowych uczestniczyło 52 pacjentów, grupę badanych stanowili pacjenci, których stan pozwalał na przeprowadzenie badania. Celem pracy była ocena satysfakcji pacjenta z pobytu w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym. Do przeprowadzenia badań wybrano metodę sondażu diagnostycznego, a narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Badania wykazały, że ponad 80% respondentów jest zadowolona z pobytu w zakładzie, wysoko została oceniona praca personelu, usługi świadczone w zakładzie jak i warunki socjalno-bytowe. Stwierdzono istnienie związku wysokiej satysfakcji ankietowanych z czasem pobytu w zakładzie jak i panującymi warunkami socjalno-bytowymi. Nie stwierdzono wpływu wieku ankietowanych na satysfakcję pacjenta.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies