Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Addiction as a causative agent of deviation behavior among junior high school students.

Tytuł:
Addiction as a causative agent of deviation behavior among junior high school students.
Uzależnienia jako czynnik wywołujący zachowania dewiacyjne wśród młodzieży gimnazjalnej.
Autorzy:
Lubas, Alicja
Słowa kluczowe:
uzależnienia, młodzież, agresja, przemoc, szkoła
addiction, young people, offense, constraint, school
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
My job is to provide objective information and data which will serve increasing awareness of aggressive behavior in the school environment and the impact of substance abuse on such behavior, because it is not a problem of individuals, or their equivalent, but the whole society.This led me to try to get acquainted with the problem. Therefore, the signs of aggressive behavior in the relationship between students, and between them and the teachers are the subject of my research. I tried to answer the question: what are the forms of aggression, students and teachers at school and how much affect this addiction? To develop the problem taken by me, I applied a method of diagnostic survey. The technique, which was used to collect the necessary information was a survey. The study took over a total of 20 teachers and 40 third grade high school students. The work consists of five chapters. The first presents a sociological theories that explain the phenomenon and causes of deviant behavior among young people. The second chapter deals with the difficulties of adaptation to the reality of young people - why commit crimes, we have a hierarchy of values. In the third chapter, I presented the problems associated with substance abuse, their distribution and effects on the human body for both physiological and psychological. In the fourth chapter, I discuss the various definitions of aggression, as well as its basic concepts explained. Then later, I introduced issues of aggression and violence in the literature and explained the selected studies on the subject. I described the school as an environment in which there is aggression. At the end of this chapter dealt with the issue of the impact of addiction on aggressive behavior. In chapter five, there are methodological assumptions of research I conducted. I tried to explain the subject, objectives and research problems. Also presented the study group, and the course and the test organization. This chapter ends with an analysis and conclusions.

Moja praca ma na celu dostarczenie obiektywnych informacji i danych, które posłużą podnoszeniu wiedzy o zachowaniach agresywnych w środowisku szkolnym i wpływie uzależnień na takie zachowania, gdyż nie jest to problem jednostki, czy odpowiednich organów, lecz całego społeczeństwa.Sytuacja ta skłoniła mnie do próby zapoznania się z tym problemem. Dlatego też przejawy zachowań agresywnych w relacjach między uczniami, oraz między nimi i nauczycielami są przedmiotem moich badań. Starałam się odpowiedzieć na pytanie: jakie są formy agresji uczniów i nauczycieli w szkole oraz w jakim stopniu mają na to wpływ uzależnienia? Aby opracować podjęty przeze mnie problem, zastosowałam metodę, sondażu diagnostycznego. Techniką, którą posłużyłam się do zebrania potrzebnych informacji była ankieta. Badaniami objęłam łącznie 20 nauczycieli i 40 uczniów trzeciej klasy gimnazjum. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy prezentuje teorie socjologiczne, które wyjaśniają zjawisko przemocy oraz przyczyny zachowań dewiacyjnych wśród młodzieży. Rozdział drugi traktuje o trudnościach przystosowawczych młodych ludzi do rzeczywistości – dlaczego popełniają przestępstwa, jaką mają hierarchię wartości. W rozdziale trzecim przedstawiłam problematykę związaną z uzależnieniami, ich podziałem oraz oddziaływaniem na organizm człowieka zarówno w odniesieniu fizjologicznym jak i psychologicznym. W rozdziale czwartym omówiłam różnorodne definicje agresji, a także wyjaśniłam jej podstawowe pojęcia. Następnie w dalszej części zaprezentowałam zagadnienia z zakresu agresji i przemocy w literaturze oraz przytoczyłam wybrane badania na ten temat. Opisałam szkołę, jako środowisko, w którym występuje agresja. Na końcu tego rozdziału zajęłam się zagadnieniem wpływu uzależnień na zachowania agresywne. W rozdziale piątym znajdują się założenia metodologiczne badań, które przeprowadziłam. Starałam się wyjaśnić przedmiot, cele i problemy badawcze. Przestawiłam również badaną grupę, oraz przebieg i organizację badań. Rozdział ten zakończony jest analizą i wnioskami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies