Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wytwarzanie efektu realności modowej sesji zdjęciowej poprzez film backstage

Tytuł:
Wytwarzanie efektu realności modowej sesji zdjęciowej poprzez film backstage
Creation of the effect of reality in fashion photo shoot by backstage video
Autorzy:
Duchalska, Barbara
Słowa kluczowe:
film backstage Bourriaud Baudrillard reality
film backstage Bourriaud Baudrillard realność
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem mojej pracy licencjackiej postanowiłam uczynić zagadnienie wytwarzania efektu realności modowej sesji zdjęciowej poprzez film backstage. Wstęp zawiera definicję pojęcia "backstage", która ściśle wiąże się z terminologią teatralną oraz prześledzenia genezy powstania tego rodzaju filmu. W pierwszym rozdziale film backstage z modowej sesji zdjęciowej zostaje skonfrontowany z tym, co działo się w sztuce lat 1980-2000 i zostało opisane w dwóch książkach Nicolasa Bourriauda - "Estetyce relacyjnej" i "Postproduction: Culture as Screenplay: How Art Repograms the World". Wybrane cechy nagrań z sesji zdjęciowych zostają przeanalizowane i zinterpretowane. Pojawia się również próba odpowiedzi na pytanie: czy film backstage może stać się dziełem sztuki. W drugim rozdziale rozważania nad wytwarzaniem efektu realności modowej sesji zdjęciowej poprzez film backstage zostają poszerzone o refleksję Jeana Baudrillarda dotyczącą kwestii wytwarzania rzeczywistości za pomocą tego, co nazywa "precesją symulakrów", o której napisał w książce "Symulakry i symulacja". Zakończenie zawiera podsumowanie dokonanej przeze mnie analizy i próbę odpowiedzi na podstawowe pytania: Czy film backstage jest potrzebny? Komu i w jakim celu?

The subject of my bachelor's degree I decided to make is the creation of the effect of reality in fashion photo shoot by backstage video. Introduction includes a definition of "backstage", which is closely associated with theater terminology and trace the origins of this type of film. In the first chapter backstage video from fashion photo shoot is confronted with what has happened in the art of 1980-2000 and has been described in two books by Nicolas Bourriaud - "Relational Aesthetics" and "Postproduction: Culture as Screenplay: How Art Repograms the World. Some features of recordings from photo sessions are analyzed and interpreted". There is also an attempt to answer the question of whether the film backstage can become a work of art. In the second chapter the advisements on the creation of the effect of the reality in fashion photo shoot by video backstage are extended to Jean Baudrillard's reflection on the production of reality by means of what is called "precession of simulacra", about which he wrote the book called "Simulacra and simulation". Conclusion provides a summary of the analysis and try to answer the basic questions: Is the movie backstage is needed? To whom and for what purpose?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies