Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczne determinanty innowacyjności - badania własne wśród najbardziej innowacyjnych firm w Polsce.

Tytuł:
Społeczne determinanty innowacyjności - badania własne wśród najbardziej innowacyjnych firm w Polsce.
Social determinants of innovation – research your own among the most innovative companies in Poland.
Autorzy:
Filipek, Waldemar
Słowa kluczowe:
innowacyjność – innowacyjne przedsiębiorstwo – społeczne determinanty
innovation – innovative company – the social determinants
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy było przeprowadzenie badań empirycznych, które miały służyć sprawdzeniu zależności między społecznymi oraz uwarunkowaniami a innowacyjnością przedsiębiorstw. Badaną grupą byli pracownicy innowacyjnych przedsiębiorstw, 64 osoby. Wykorzystano autorski kwestionariusz dotyczący innowacyjności. Analiza otrzymanych wyników, a także ich interpretacja pozwoliły na stwierdzenie, iż uwarunkowania psychospołeczne i wewnątrzorganizacyjne w dużym stopniu warunkują procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie. Wobec tego nie tylko czynniki ekonomiczno-finansowe, ale także kapitał społeczny, kapitał ludzki oraz zarządzanie wiedza, zarządzanie zmiana, sprzężenie zwrotne z otoczeniem, proinnowacyjna kultura organizacyjna czy istnienie zespołów badawczych determinują zachowania innowacyjne poszczególnych pracowników, jak i całej organizacji.Rozprawa składa się z czterech rozdziałów. Wykorzystano w niej zarówno polską, jak i anglojęzyczną literaturę.

The purpose of this thesis was to conduct empirical research in order to check the relationship between social determinants and innovative companies. The study group consisted of sixty four employees of innovative companies. The special questionnaire was used. Analysis of the results and their interpretation allow us to conclude that social and psychological determinants to a large extent influence the innovation processes in the enterprise. Therefore, not only the economic and financial factors, but also social capital, human capital and knowledge management, management of change, the feedback from the environment, innovation-oriented organizational culture, research teams influence the existence of innovative behaviour of individual employees and the organization.The dissertation consists of four chapters. Both Polish and English literature was used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies