Tytuł pozycji:
Advertising campaigns run by the atheists in the opinion of the Polish society (for example, action of Religious Freedom Foundations " I don’t kill I don’t steal I don’t believe", "You do not believe in God, You are not alone").
The purpose of this thesis was exploration of the Polish society attitude for the actions led by the atheists based on example “ Freedom from Religion Foundation’s” action " I don’t kill I don’t steal I don’t believe” and "You Do not believe in God, You are not alone". This thesis is a research work and standardized interviews were used as the method. The basic questions to which I tried to get answers, were:1. What is the attitude of the respondents to the social atheist’s actions?2. What is the social awareness for this kind of projects?3. Whether the attitude of the respondents for the action is associated with a preferred religious affiliationThe first part of this thesis is an attempt to characterize the new atheism, description of Freedom from Religion Foundation and the presentation of a billboard campaign. The rest of the thesis is a description of the sampling and analysis of the results. In the drawing conclusions is a brief description of the anticlericalism in Poland.
Celem niniejszej pracy było zbadanie nastawienia Polskiego społeczeństwa do akcji prowadzonych przez ateistów na przykładzie akcji Fundacji Wolność od Religii „Nie zabijam nie kradnę nie wierzę”, „Nie wierzysz w Boga nie jesteś sam”). Praca ma charakter badawczy a metodą wykorzystaną były wywiady niestandaryzowane. Podstawowymi pytaniami, na jakie starałam się uzyskać odpowiedzi były:1.Jakie jest nastawienie osób badanych do społecznych akcji ateistycznych?2.Jaka jest społeczna wiedza na temat tego typu przedsięwzięć?3.Czy nastawienie osób badanych do akcji jest powiązane z preferowaną przynależnością wyznaniowąW pierwszej części pracy znajduje się próba charakterystyki nowego ateizmu, opis Fundacji Wolność od Religii a także przedstawienie kampanii billboardowej. W dalszej części pracy znajduję się opis doboru próby i analiza otrzymanych wyników. Pracę kończy krótka charakterystyka polskiego antyklerykalizmu.