Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of shopping centers in the socio – economic urban space.On the pattern of Krakow

Tytuł:
The role of shopping centers in the socio – economic urban space.On the pattern of Krakow
Rola centrów handlowych w przestrzeni społeczno - ekonomicznej miasta. Na przykładzie miasta Krakowa.
Autorzy:
Kucha, Łukasz
Słowa kluczowe:
SPACE\nCITY\nSHOPPING CENTER
PRZESTRZEŃMIASTOCENTRUM HANDLOWE
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Postępująca globalizacji i nieustanny rozwój nowych form handlu detalicznego sprawiają, iż centra handlowe stają integralną częścią przestrzeni większości miast na świecie. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów, nowoczesne centra handlowe pełnią coraz to nowe funkcji, stając współczesnymi świątyniami konsumpcji. Przeciwnicy tego zjawiska oskarżają detalistów i producentów sprzedających swoje towary w centrach handlowych, o kreowanie fałszywych potrzeb i sprzyjanie nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Z drugiej strony, entuzjaści wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, twierdzą, iż stanowią one impuls do rozwoju gospodarczego miasta. Uwzględniając dwa skrajne stanowiska, została sformułowana następująca hipoteza badawcza: Centra handlowe stając się nierozłącznym elementem współczesnego miasta, w znaczny sposób oddziałują na jego społeczno – ekonomiczną przestrzeń. Głównym celem pracy jest identyfikacja relacji występujących między przestrzenią miasta, a centrami handlowymi. W niniejsze pracy przedstawiono pozytywne i negatywne aspekty związane rolą centrów handlowych w przestrzeni miasta. Za podstawę do wyciągnięcia odpowiednich służą wyniki przeprowadzonych badań. Obiekt badań stanowiły przestrzeń miasta Krakowa oraz lokalny rynek centrów handlowych. W pracy wskazano, iż elementem determinującym synergię między przestrzenią miejską, a ośrodkami skoncentrowanego handlu, jest efektywne i rozsądne zarządzanie obszarem miasta.

Increasing globalization and the constant development of new forms of retail are causing, that shopping centers are becoming an integral part of the urban space of majority cities on the world. As a result of the changing needs of customers, shopping centers implement a more new features to become the modern temples of consumption. Opponents this phenomenon accused, retailers and manufacturers which are selling their goods in shopping malls, of the creation of false needs and promote excessive consumerism. On the other hand, the enthusiasts of shopping centers say, that malls impact on the economic development of the city. Taking into account these different reviews, formulated the following hypothesis: Shopping centers become an inseparable part of the modern city and impact on the socio - economic urban space. The main goal Master’s thesis is to identify the relationships between urban space and shopping centers. Thesis shows the positive and negative aspects the role of shopping centers in the urban space. The basis for the formulation of appropriate conclusions are the results of the research. Objects of research were the city of Krakow and the local shopping centres market. In thesis indicates that the element determining the synergies between urban space and malls is is effective and wise management of the city area.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies