Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diagnozowanie kompetencji komunikacyjnej dzieci sześcioletnich i siedmioletnich

Tytuł:
Diagnozowanie kompetencji komunikacyjnej dzieci sześcioletnich i siedmioletnich
Diagnosing communications competence of six-year-old and seven-year-old children.
Autorzy:
Szlaga, Karolina
Słowa kluczowe:
communications competence, diagnosis, abilities children
Kompetencja komunikacyjna, diagnoza, umiejętności dzieci
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A diagnosis of communications competence of six-year-old and seven-year-old children and answering a question were a purpose of the work: what level is communications competence of the examined group developed on? She consists of three chapters.In first a described definition of communications competence stayed, development of her aspects at six-year-old and seven-year-old children. Information about abilities one should develop which at pupils resulting from the Programme Base was put. At the end results other researchers got which to the similar subject were given to this.The other chapter contains the description of the object and the purpose of research, research problems and techniques and research tools used in the course of examinations.In the last chapter a group provided with the examination and his course were characterised. They described and results were analysed what allowed for answering the main question. After the thorough inspection which brought effects it is possible to state the examination, that pupils didn't master communications abilities on such a level which is required in this century.An end, a bibliography, a list of tables and an appendix were put in the last part of the work.

Celem pracy była diagnoza kompetencji komunikacyjnej dzieci sześcioletnich i siedmioletnich oraz odpowiedzenie na pytanie: na jakim poziomie rozwinięta jest kompetencja komunikacyjna badanej grupy? Składa się ona z trzech rozdziałów. W pierwszym została opisana definicja kompetencji komunikacyjnej, rozwój jej aspektów u dzieci sześcio i siedmioletnich. Umieszczono informacje o umiejętnościach jakie należy rozwijać u uczniów wynikające z Podstawy Programowej. Pod koniec podano wyniki jakie uzyskali inni badacze na temat zbliżony do niniejszego. Drugi rozdział zawiera opis przedmiotu i celu badań, problemy badawcze oraz techniki i narzędzia badawcze użyte w trakcie badań.W ostatnim rozdziale scharakteryzowano grupę objętą badaniem oraz jego przebieg. Opisano i zanalizowano wyniki, co pozwoliło na odpowiedzenie na pytanie główne. Po dokładnym sprawdzeniu jakie efekty przyniosło badanie można stwierdzić, że uczniowie nie opanowali umiejętności komunikacyjnych na takim poziomie jaki jest wymagany w tym wieku. W ostatniej części pracy umieszczono zakończenie, bibliografię, spis tabel oraz aneks.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies