Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Public relations of modern library

Tytuł:
Public relations of modern library
"Public relations współczesnej biblioteki"
Autorzy:
Rak, Monika
Słowa kluczowe:
library, public relations, public relations of library, user of library
biblioteka, public relations, public relations biblioteki, użytkownik biblioteki
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the thesis is to show the issue of public relations in relation to the activities of libraries in Poland. The author set out the theory of public relations and underlined its autonomy from other fields, by focusing on public libraries. This work also contains information on the functioning of Polish libraries in legal, financial and social terms. Finally, the author presented examples of public relations methods used in randomly picked libraries in Poland. The paper also includes the survey on the group of 226 respondends. The research revealed that majority of users are well aware of actions, considered PR, undertaken by libraries. The awareness is a result of effective information campaign, however does not result in greater involvement of respondends in various kinds of events organized by libraries. Respondends who took part in the research are usually satisfied with the events and rate it highly. The library users recognize and appreciate library PR efforts to make those institutions more attractive, however they still perceive them by their traditional role – lending books.

Celem niniejszej pracy jest ukazanie zagadnienia public relations w kontekście działalności bibliotek w Polsce. Autorka pracy przedstawiła teoretyczny zakres public relations przytaczając jego historię oraz znaczenie, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek publicznych. Podkreśliła także autonomiczność public relations wśród innych dziedzin, z którymi często jest utożsamiany. Ponadto scharakteryzowane zostały techniki public relations. Praca zawiera również treści związane z funkcjonowaniem polskich bibliotek zarówno pod kątem prawnym, finansowym jak i społecznym. Ukazane zostały w końcu przykłady stosowanych metod public relations w losowo wybranych bibliotekach na terenie całej Polski. Praca obejmuje także badania ankietowe przeprowadzone na grupie 226 respondentów, które wykazały, iż wśród użytkowników bibliotek panuje duża świadomość na temat prowadzonych działań, które zalicza się do public relations. Wysoki poziom wiedzy wynika ze skutecznego docierania bibliotek do użytkowników, natomiast nie jest równoznaczny z dużym zaangażowaniem ankietowanych w różnego rodzaju wydarzeniach organizowanych w bibliotekach, które zalicza się do metod public relations. Respondenci deklarujący swój udział w takich przedsięwzięciach są zaś w większości zadowoleni z ich poziomu- oceniają je wysoko. Użytkownicy bibliotek dostrzegają i doceniają starania ich zarządzających wkładane w rozwój i uatrakcyjnianie instytucji, natomiast nadal postrzegają je przez ich tradycyjne zadanie- wypożyczanie książek.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies