Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Connection between level of emotional intelligence and perception of authority

Tytuł:
Connection between level of emotional intelligence and perception of authority
Związek poziomu inteligencji emocjonalnej z sposobem spostrzegania autorytetu
Autorzy:
Zgraja, Ewa
Słowa kluczowe:
emotional intelligence, informal authority, public management, team management
autorytet nieformalny, inteligencja emocjonalna, zarządzanie publiczne, zarządzanie zespołami
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Leading a team is one of the disciplines of public administration. It can be understood as a set of activities related to communicating with the employee, making the proper division of duties, motivating and disciplining subordinates. One of the most important concepts in this extent is how the authority of the leader is formed. The paper contains an analysis of the impact of the level of emotional intelligence of leader on the perception of its authority. In order to conduct the study used two questionnaires: Emotional Intelligence Questionnaire (INTE) and a questionnaire based on the model of Torrington and Weightmana. Founded hypothesis about the connection between a high level of emotional intelligence and informal authority has not been confirmed. Based on the theoretical assumptions and critique of research methodology, emotional intelligence can be still concerned as one of many important factors affecting the authority of the leader.

Kierowanie zespołem to jedna z dziedzin zarządzania publicznego, która rozumiana jest jako zespół działań związanych z komunikowaniem się z pracownikiem, dokonywaniem właściwego podziału obowiązków oraz motywowaniem i karaniem podwładnych. Jednym z ważniejszych pojęć w tym zakresie jest sposób kształtowania się autorytetu lidera. Praca zawiera analizę wpływu poziomu inteligencji emocjonalnej lidera na sposób spostrzegania jego autorytetu. W celu przeprowadzenia badania zastosowano dwa kwestionariusze: Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej (INTE) oraz kwestionariusz oparty na modelu Torringtona i Weightmana. Założona hipoteza, o związku wysokiego poziomu inteligencji emocjonalnej z kształtowaniem się autorytetu nieformalnego nie została potwierdzona. Na podstawie opisanych w tej pracy założeń teoretycznych oraz krytyki metodologii badawczej można uznać inteligencje emocjonalną za jeden z wielu istotnych czynników wpływających na autorytet lidera.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies