Tytuł pozycji:
School’s second life in the opinion of teachers and junior high school students
The theme of my work is a school’s second life in the opinion of teachers and junior high school students. The subject of my research is the opinion of high school students and teachers about the school’s second life. The aim is to learn the opinion of the respondents to the nature of this phenomenon and to opinion the nature of the respondents.The main problem of the study was included in the question: what is the specific nature of the school’s second life in the opinion of students and junior high school teachers?My research participants were students and teachers of the five junior high schools. They were screened using a questionnaire which were created by me.The most disturbing finding of my research analysis is that opinions of students and teachers on the school’s second life in many ways different, which may indicate an insufficient knowledge of the phenomena of teachers. Another conclusion is that the currently existing prevention programs associated with the school’s second life is not aware of young people and teachers so these may not be effective and efficient.
Tematem mojej pracy jest „drugie życie” szkoły w opinii nauczycieli i uczniów gimnazjum. Przedmiotem moich badań jest opinia uczniów i nauczycieli gimnazjum na temat „drugiego życia” szkoły. Celem jest poznanie opinii badanych osób na specyfikę tego zjawiska oraz ocena jego charakteru w opinii badanych.Główny problem przeprowadzonych przeze mnie badań został zawarty w pytaniu: jaka jest specyfika „drugiego życia” szkoły w opinii uczniów i nauczycieli gimnazjum?Uczestnikami moich badań byli uczniowie oraz nauczyciele pięciu szkół. Zostali oni przebadani za pomocą kwestionariusza ankiety mojego autorstwa.Głównym wnioskiem możliwym do wyodrębnienia podczas analizy moich badań jest to, że opinie uczniów i nauczycieli na temat “drugiego życia” szkoły w wielu kwestiach różnią się, co może wskazywać na niedostateczną znajomość zjawiska przez nauczycieli. Kolejnym wnioskiem jest również to, że aktualnie istniejące programy profilaktyczne związane z „drugim życiem” nie są znane młodzieży i nauczycielom, co zaś się z tym wiąże – nie mogą być w pełni efektywne i skuteczne.