Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Child as a recipient of tv commercials

Tytuł:
Child as a recipient of tv commercials
Dziecko jako odbiorca reklamy telewizyjnej
Autorzy:
Folwarczny, Adam
Słowa kluczowe:
child, recipient, television, commercial, influence
dziecko, odbiorca, telewizja, reklama, wpływ
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The topic of this thesis is a child as a recipient of tv commercials. It comprises concepts which are linked directly with commercials as well as children and their development. Chapter one introduces the concept of advertisement – its origins, its essence, definitions, functions and types. The language specific for commercials is also discussed. This chapter introducing the concept of advertisement helps to have a better understanding of the following chapters which focus on children’s attitude towards tv commercials. Chapter two concentrates on children’s development at school age, their attitude towards television and the relation child-tv commercial. Stages of child’s development are described based on literature on the subject. The meaning of television in children’s life is specified taking into consideration the fact that even in adult life a commercial can be a motivator for decision making with regards to the purchase of goods or services. Chapter three is a reference to personal research conducted on children as tv commercials’ recipients. The following questions have been raised: What is pupils’ attitude towards tv commercials? How do pupils perceive tv commercials? To what extent does a tv commercial influence pupils’ dreams? Research based on these questions is to identify the role of tv commercials in the life of children at school age. The last chapter comprises the analysis of the research. It describes children’s attitude towards tv commercials and how they perceive them as well as children’s likes and dislikes with regards to tv commercials and the links between tv commercials and persuading adults to product purchase - all conclusions are based on personal research. The thesis is supplemented with summary, bibliography and annexes.

Niniejsza praca traktuje o dziecku, jako odbiorcy reklamy telewizyjnej. Zostały w niej uwzględnione takie pojęcia, które bezpośrednio wiążą się zarówno z reklamą, jak też z dzieckiem i jego rozwojem. Pierwszy rozdział przedstawia wprowadzenie w tematykę reklamy: jej genezę, definicję, istotę oraz funkcje, rodzaje reklam. Przestawiony został także specyficzny język, jakim posługuje się reklama. Wprowadzenie w tematykę reklamy ma służyć lepszemu zrozumieniu tematu rozwijanego w dalszej części pracy, a dotyczącego stosunku dzieci do niej samej. Rozdział drugi odnosi się do rozwoju dziecka w wieku szkolnym, jego stosunku do telewizji oraz relacji dziecko – reklama telewizyjna. Wykorzystane zostały fazy rozwoju dziecka w oparciu o stosowną literaturę podmiotu. Scharakteryzowano także znaczenie telewizji w życiu dziecka, wiedząc, iż nawet w życiu ludzi dorosłych reklama potrafi stanowić motywator do podejmowania decyzji o zakupie produktu bądź usługi. Trzeci rozdział stanowi odniesienie do przeprowadzonych badań własnych nad zjawiskiem dziecka jako odbiorcy reklamy telewizyjnej. Postawione zostały na stępujące problemy badawcze: Jaki jest stosunek uczniów do reklamy telewizyjnej?Jak uczniowie postrzegają reklamę telewizyjną?W jakim stopniu reklama telewizyjna wpływa na marzenia uczniów?Problemy badawcze służą realizacji celu badań, jakim jest ukazanie roli reklamy telewizyjnej w życiu dziecka w wieku szkolnym. Ostatni – czwarty rozdział pracy jest analizą przeprowadzonych badań własnych nad omawianym zagadnieniem. Ukazany został stosunek dzieci do reklam telewizyjnych, postrzeganie reklam telewizyjnych przez dzieci, upodobania dzieci dotyczące reklamy telewizyjnej, dziecięce marzenia związane z odbiorem reklam telewizyjnych oraz reklama telewizyjna a nakłanianie dorosłych do kupna – wszystko w świetle badań własnych nad zjawiskiem. Praca została uzupełniona o zakończenie, bibliografię oraz aneksy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies