Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The image of woman in japanese television advertising.

Tytuł:
The image of woman in japanese television advertising.
Wizerunek kobiety w japońskiej reklamie telewizyjnej.
Autorzy:
Włodarczyk, Małgorzata
Słowa kluczowe:
reklama, Japonia, kobieta, wizerunek, telewizja
advertising, Japan, woman, image, television
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Reklama w Japonii jest wszechobecna, gdyż rynek reklamy japońskiej zajmuje obecnie drugie miejsce na liście światowych liderów. Najsilniejszym medium pozostaje wciąż telewizja, która jest najpopularniejszą formą rozrywki wśród Japończyków. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie oraz charakterystyka wizerunku współczesnych kobiet prezentowanych w reklamie japońskiej i jego wpływu na ich postrzeganie. Szczegółowej analizie poddano stereotypowe przedstawianie kobiet w reklamach. W oczach zachodniego odbiorcy reklama wydaje się niezrozumiała, dlatego aby móc zrozumieć specyfikę tego zjawiska praca została podzielona na trzy części. W pierwszej, chronologiczne przedstawiano rozwój reklamy w Japonii oraz scharakteryzowano współczesny rynek. W kolejnym rozdziale zaprezentowano pozycję i rolę kobiety w społeczeństwie japońskim z perspektywy historycznej, w której odnajdujemy silny wpływ na współczesne postrzeganie Japonek. W ostatnim rozdziale określono typologię wizerunków kobiety w reklamie telewizyjnej odwołując się do konkretnych przykładów.

Advertising in Japan are omnipresent, because the present japanese advertising market is in second place on the list of world leaders. The strongest medium still remains to the television, which is the most popular form of entertainment among the Japanese. The aim of the following thesis is to present the characteristics of the image of modern women presented in Japanese TV advertising and its impact on how they are perceived. The stereotypical depiction of women in advertising have been detail scrutinized. For the audience from the west advertisement are incomprehensible, so to be able to understand the specifics of this phenomenon following thesis is divided into three parts. The first, presented chronological development of advertising in Japan, and characterized the modern market. The next chapter described the position and role of women in japanese society from a historical perspective, in which we can find a strong influence on contemporary perceptions of Japanese women. In the last chapter defined a typology the images of women in television advertising by referring to specific examples.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies