Tytuł pozycji:
Wizerunek kobiet w reklamach.Typologia bohaterek reklam telewizyjnych w Polsce
Niniejsza praca licencjacka podejmuje problematykę typologii współczesnej kobiety w reklamie telewizyjnej w Polsce. Głównym wątkiem jest rola stereotypowego obrazu kobiecego w komunikacie reklamowym. Dla lepszego zaprezentowania zagadnienia, pierwszy rozdział dotyczy pojęcia reklamy i przybliża hasła: reklama, wizerunek, stereotyp. W dalszej części pracy została przeprowadzona analiza obrazu kobiety i jej wykreowanego przez media wizerunku. Autor opisał bohaterki reklam w tradycyjnych sytuacjach, które szybciej odczyta odbiorca, a także przedstawił spoty reklamowe, które wykorzystują atrybuty kobiecego ciała, dążąc do jego uprzedmiotowienia.
This paper work takes the issue of typology of the modern woman in the television advertising market. The main theme is the role of the stereotypical image of women in the advertising message. To present the issues, the first chapter deals with the concept of advertising and brings password: advertising, image, stereotype. The rest of the work is carried out analysis of the image of the woman and their media image.