Tytuł pozycji:
Dostępność form płatności a konkurencyjność sklepu internetowego
Poniższa praca ukazuje dostępność form płatności oferowanych przez sklepy internetowe jako element działań wykorzystywanych przez ich właścicieli do utrzymywania i budowania przewagi konkurencyjnej. Pierwszy rozdział prezentuje genezę i stan obecny rynków e-commerce, a także wskazuje obecne trendy i kierunki rozwoju handlu internetowego w Polsce i na świecie. Ponad to praca charakteryzuje typowe usługi e-handlu i ukazuje ich zalety oraz wady. Następna część koncentruje się na rodzajach płatności dostępnych w Internecie. Wymienione są w nim internetowe systemy płatności oraz ich najpopularniejsze formy dostępne w Polsce. Przedostatni rozdział przedstawia sklep internetowy jako przedsiębiorstwo prowadzące działalność w sieci oraz rozwiązania jakimi można kreować jego wirtualny wizerunek. W zakończeniu pracy zawarty jest opis działalności sklepu internetowego Dreambiker oraz wytłumaczenie sposobu w jaki udostępnione w nim sposoby płatności wpływają na tworzenie jego konkurencyjności w odniesieniu do innych uczestników elektronicznego handlu.
This paper presents the availability of the forms of payment offered by the on-line stores as an element used by their owners to maintain and build competitive advantage. The first chapter presents the genesis and state of e-commerce markets. It also identifies market trends and its future development all over the world. Furthermore it describes typical services in e-commerce and show their advantages and disadvantages. The next section focuses on the on-line payments and their most common forms available in Poland. Following chapter shows the store as a company conducting business in the Internet and provides possibilities in which you can create its image. It also includes description of all forms of payment in the web. The final part is a description of the activities of on-line shop called Dreambiker. It explains how the availability of the forms of payment for purchases build its competitiveness in relation to other participants in the e-commerce market.