Tytuł pozycji:
Cooperation and competition as a team on the example of the mobile showrooms Play.
Praca ta została poświęcona tematowi współpracy i rywalizacji w zespole. Badania zostały zrealizowane na pracownikach salonów sprzedaży sieci komórkowej Play. Celem tej pracy jest omówienie znaczenia zespołu w dzisiejszych przedsiębiorstwach oraz sprawdzenie, jaki wpływ na jego funkcjonowanie ma współpraca i rywalizacja pomiędzy jego członkami.Dzięki technice ankiety można było uzyskać odpowiedzi od maksymalnie największej liczby respondentów, ponieważ salony znajdują się w całej Polsce. Badanie pokazało, że zarówno współpraca, jak i rywalizacja mają ogromny wpływ na pracę poszczególnych jednostek, natomiast przynoszą one zazwyczaj inny skutek i stosuje się je w różnych sytuacjach. Omówione zostało też znaczenie zespołu w firmie. Temat ten, pomimo tego, że jest nowy, będzie z pewnością budził zainteresowanie, ponieważ liczne badania pokazały, że stworzenie zespołu w firmie ma pozytywny wpływ na jej efektywność.
This thesis was devoted to the subject of cooperation and competition in a team. The study was carried out on workers showrooms Play mobile network. The purpose of this paper is to discuss the importance of the team is today’s enterprises and to check the impact on the functioning of the cooperation and competition between its members. Thanks to technology survey could get an answer from up to the largest number of respondents, because the stores are located throughout the country. The study showed that both cooperation and competition have a huge impact on the work of indyvidual units, but they usually produce different results, and are used in different situations. Discussed was the importance of the team in the company. This theme, even though it is new, it will certainly raised interest, because several studies have shown that the creation of the team in the company has a positive impact on its effectiveness.