Tytuł pozycji:
Marketing of the festival cities on the example of Krakow Festival Office
Research the topic of event cities, which means using festivals and other events to promote a region. Moreover, it presents modern trends in marketing and tourism and also raises the subjects such as the importance of festivals to local development and creating city brand. Based on the above theory, the good practices of city marketing and festival marketing are being developed Krakow. The research object is Krakow Festival Office, which is responsible for the city brand “6 senses”. The research method is an analysis of tasks end effects of work of Office in the area of marketing. The outcome is that marketing of the institution is at a high level but, there are some areas which should be enhanced.
Praca porusza tematykę miast eventowych, czyli wykorzystania festiwali i innych wydarzeń w celu promocji regionu. Ponadto prezentuje współczesne trendy w marketingu i turystyce oraz zagadnienia takie jak znaczenia festiwali dla lokalnego rozwoju i tworzenie marki miasta. Na podstawie powyższych teorii wydobyte zostają dobre praktyki marketingu miasta i marketingu festiwali. Część badawcza ma na celu ocenę działań marketingowych największych krakowskich festiwalu. Podmiotem badawczym jest Krakowskie Biuro Festiwalowe, które odpowiada promocyjnie za markę miasta „6 zmysłów”. Metodą badawczą jest analiza zadań i efektów pracy w obszarze marketingu wśród pracowników Biura. Wyniki wskazują, że marketing instytucji stoi na wysokim poziomie, można jednakże wskazać na kilka obszarów działań, które powinny zostać usprawnione.