Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence the effect of the country of origin for consumer decisions

Tytuł:
Influence the effect of the country of origin for consumer decisions
Wpływ efektu kraju pochodzenia na decyzje zakupowe konsumentów
Autorzy:
Borek, Alina
Słowa kluczowe:
decyzje konsumenckie – efekt kraju pochodzenia – etnocentryzm konsumencki
consumer decision - consumer ethnocentrism - the effect of the country of origin
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca, ma na celu wykazanie, czy a jeśli tak to, w jaki sposób postrzeganie kraju, z jakiego pochodzi produkt determinuje zachowania konsumentów. W pierwszym rozdziale poruszona została ogólna tematyka mechanizmów podejmowania decyzji zakupowej przez konsumentów. Zasadniczą częścią analizy jest wskazanie czynników psychologicznych i społecznych, które wpływają na przebieg procesu decyzyjnego. Następnie opisane zostały sposoby segmentacji rynku poprzez cechy geograficzno-demograficzne, społeczno-gospodarcze oraz psychograficzne. Drugi rozdział poświęcony jest ściśle tematyce efektu kraju pochodzenia oraz największym jego determinantom tj. czynnikom geograficzno-demograficznym, kulturowym, polityczno-społecznym oraz stereotypom. Wymienione zostały mechanizmy, poprzez jakie przejawia się efekt kraju pochodzenia. Obejmują one zachowania kognitywne, afektywne i normatywne. Rozważania teoretyczne zamykają trzy rodzaje postaw konsumentów wobec produktów zagranicznych: etnocentryzm, kosmopolityzm i internacjonalizm. Rozdział trzeci zawiera ustalenia metodologiczne konieczne dla prawidłowej realizacji badań. Ostatnią część pracy stanowi analiza otrzymanych na drodze ankiety wyników. Badania potwierdziły oddziaływanie efektu kraju pochodzenia na wybory zakupowe konsumentów. Najważniejszymi determinantami różnicującymi postawy konsumentów wobec zagranicznych produktów okazał się wiek, wykształcenie i dochód. Ustalono także, że konsumenci ulegają manipulacją i mylnie sugeruję się nazwą, jako wyznacznikiem kraju pochodzenia produktu.

This thesis to show whether and if so, how the perception of the country from which the product is derived determines the behavior of consumers. In the first chapter discussed was the general theme of the purchasing decision-making mechanisms for consumers. The main part of the analysis is to identify the psychological and social factors that define the decision-making process. Then describe methods of market segmentation by geographic and demographic characteristics, socio-economic and psychographic. The second chapter is devoted strictly a result of the country of origin and by far the largest determinant factors such as geo-demographic, cultural, socio-political and stereotypes. These are the mechanisms through which reflected the effect of the country of origin. These include cognitive behavior, affective and normative. Theoretical closed three types of consumer attitudes towards foreign products: ethnocentrism, cosmopolitanism and internationalism. The third chapter contains methodological arrangements necessary for the proper implementation of the study. The last part of the thesis is the analysis obtained by survey results. Studies have confirmed the impact of country of origin effect on consumer purchasing choices. The most important determinants of differentiating consumer attitudes towards foreign products was the age, education and income. It was also found that consumers are subject to tampering and falsely suggest a name, as a determinant of the country of origin.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies