Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Les stereotypes de la femme dans la publicite.

Tytuł:
Les stereotypes de la femme dans la publicite.
Stereotypy kobiet w reklamie
Stereotypes of women in advertising.
Autorzy:
Pieszczoch, Dorota
Słowa kluczowe:
publicité, stéréotype, médias, femme
reklama, stereotyp, kobieta, prasa, internet
advertising, stereotype, media, women
Język:
francuski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Le sujet de ce mémoire de maîtrise est «Les stéréotypes de la femme dans la publicité» et il concerne l’analyse du stéréotype social de la femme et sa présence dans les médias. Ce travail prend pour la base les aspects linguistiques-textuels employés dans les publicités de la presse et sur l’Internet.Nous presentons les origines des stéréotypes ainsi que leur fonction des points de vue sociologique, psychologique et ethnologique.Nous rapprochons le stéréotype de la mère, des visions traditionnelles de la femme ainsi que celles modernes.Ce travail décrit les stéréotypes dans les publicités en rapprochant les concepts de la réclame et de la publicité, du discours publicitaire dès l’Antiquité jusqu’à nos jours et évoque le caractère persuasif et argumentatif des annonces.

Tematem niniejszej pracy magisterskiej są : Stereotypy kobiet w reklamie. Analizuje ona społeczne stereotypy kobiet i ich obecność w mediach. Aspekty językowo-tekstowe zawarte w reklamach w prasie oraz w Internecie stanowią jej przedmiot analizy.Praca prezentuje stereotypy począwszy od historii ich powstania w czasach starożytnych poprzez ich rozwój i funkcję w czasach nowożytnych. Opis ten uwzględnia temat definiowany poprzez socjologów, psychologów oraz etnologów.Przytoczone zostały stereotypy kobiet, w tym stereotyp matki, stereotyp kobiety tradycyjnej jak również nowoczesny jej obraz.Praca opisuje stereotypy obecne w reklamach przytaczając również pojęcie reklamy, odpowiedniego jej dyskursu jak i charakteru. Broni ona tezę, iż stereotypy kobiet były i są obecne w reklamach lecz również świadczy że są one na nowo tworzone i modyfikowane.

The subject of this thesis is "Stereotypes of women in advertising" and it concerns the analysis of social stereotype of the woman and her presence in the media. This work is the basis for the linguistic-textual aspects used in advertisements of the press and on the Internet.We describe the origins of stereotypes and their functions determinated from sociological, psychological and anthropological point of view.We refere to the stereotype of the mother, the traditional views of women and modern.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies