Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Prowadzenie reklamy w przedsiębiorstwie w kontekście zgodności z dobrymi obyczajami

Tytuł:
Prowadzenie reklamy w przedsiębiorstwie w kontekście zgodności z dobrymi obyczajami
Conducting advertising in an enterprise in the context of conformity with good practices
Autorzy:
Augustyn, Maria
Słowa kluczowe:
nieuczciwa konkurencja, reklama, dobre obyczaje, sprzeczność z dobrymi obyczajami, moralność
unfair competition, advertising, good practices, contradiction with good practices, morality
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Current market economy is defined by existence of strong competition between enterprises which ends in using unfair advertising practices. Regulations protecting that kind of activities are included in The Act on the Combating of Unfair Competition of 16 April 1993. One of the deeds of unfair competition is dishonest advertising which can be illegal or at variance with good practices. This paper focuses on dishonest advertising itself, considered in the context of the contradiction with good practices. First chapter describes actions of marketing promotions taken by entrepreneurs including advertisement as good practices tool of promotion. Second chapter is an analysis of such issues as: act of unfair competition, illegality, contradiction with good practices, good practices in the comparative advertising. Third chapter is a description of relation between art. 3 u.z.n.k. and art. 16 u.z.n.k and consequences that are brought by them. Final chapter is devoted to analysis of particular examples of advertisements contrary to good practices and offending human dignity and comparative advertising, as acts of unfair competition.

Obecna gospodarka rynkowa charakteryzuje się istnieniem silnej konkurencji pomiędzy przedsiębiorstwami, co powoduje skłanianie się firm w stronę nieuczciwych praktyk reklamowych. Przepisy chroniące przed tego typu działaniami zawarte są m.in. w Ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 roku. Jednym z określonych czynów nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwa reklama, która może być sprzeczna z prawem lub niezgodna z dobrymi obyczajami. Niniejsza praca dotyczy reklamy nieuczciwej sensu stricto, rozpatrywanej w kontekście sprzeczności z dobrymi obyczajami. W pierwszym rozdziale znajduje się opis działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorców, w tym reklamy jako narzędzia promocji. Rozdział drugi to analiza takich kwestii jak: czyn nieuczciwej konkurencji, sprzeczność z prawem, sprzeczność z dobrymi obyczajami, dobre obyczaje w reklamie porównawczej. Rozdział trzeci jest z kolei opisem relacji zachodzących pomiędzy art. 3 u.z.n.k. a art. 16 u.z.n.k oraz konsekwencji ich występowania. Ostatni rozdział poświęcony jest analizie konkretnych przykładów reklam sprzecznych z dobrymi obyczajami i uchybiających godności człowieka oraz reklam porównawczych, jako czynów nieuczciwej konkurencji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies