Tytuł pozycji:
Conducting advertising and marketing of tobacco products by the entrepreneur
The main purpose of the thesis is to present the analysis of toughening regulations concerning tobacco products and economic freedom which remained for the entrepreneur in advertisement and marketing of tobacco products. The analysis mainly was based on Polish law but also European law and international law. The thesis is presenting the most important marketing problems connected with producer of tobacco products. The work thesis contains an outline of the history of the regulation of tobacco products, legal analysis of the Polish legislation and tabulation of allowed and forbidden marketing actions of producers of tobacco products.
Celem pracy jest analiza zaostrzających się regulacji prawnych dotyczących wyrobów tytoniowych oraz swobody gospodarczej, która pozostała przedsiębiorcy w zakresie reklamy i marketingu wyrobów tytoniowych. Analiza została oparta głównie na prawie polskim, ale również europejskim oraz międzynarodowym. Praca przedstawia najważniejsze problemy z jakimi stykają się przedsiębiorcy produkujący wyroby tytoniowe w zakresie marketingu. Praca zawiera rys historyczny kształtowania się regulacji prawnej dotyczącej wyrobów tytoniowych, analizę prawniczą ustawodawstwa polskiego oraz zestawienie dozwolonych i zakazanych działań marketingowych producentów wyrobów tytoniowych.