Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poczucie samotności wychowanków domów dziecka wywodzących się z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym

Tytuł:
Poczucie samotności wychowanków domów dziecka wywodzących się z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym
A sense of loneliness of institutionalized children brought up in a childrens home coming from families of low socio-economic status
Autorzy:
Kanarek, Sylwia
Słowa kluczowe:
loneliness, attitudes, PCR, SAGS
samotność, postawy, PCR, SAGS
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main subject of this thesis loneliness institutionalized children coming from families of low socio-economic status.The present work consists of three chapters. Chapter 1 of this work is a theoretical representation of the problem, based on the literature. The information contained in this section were aimed at bringing basic concepts, which are home child care and educational system, educational environment or solitude. Reference was also the biological and psychological needs of the child and opportunities to meet them, as well as negative aspects in the education of the children's homes. Chapter 2 provides a methodology of its own. Chapter III is devoted to the analysis and interpretation of research of its own. Complementing this work is a summary bibliography and appendices including PCR questionnaire sheets, SAGS scale and instructions to complete it.

Przedmiotem niniejszej pracy jest poczucie samotności wychowanków domów dziecka wywodzących się z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym.Prezentowana praca składa się z 3 rozdziałów. Rozdział I tej pracy, jest teoretycznym przedstawieniem problemu, opartym na literaturze przedmiotu. Zawarte informacje w tym rozdziale miały za zadanie przybliżenie podstawowych pojęć, jakimi są dom dziecka, system opiekuńczo-wychowawczy, środowisko wychowawcze czy samotność. Odniesiono się również na potrzeby biopsychicznych dziecka i możliwości ich zaspokajania, jak i negatywne aspekty w wychowaniu w domach dziecka. Rozdział II stanowi metodologia badań własnych. Rozdział III jest poświęcony analizie i interpretacji badań własnych. Dopełnieniem niniejszej pracy stanowi zestawienie bibliograficzne oraz załączniki zawierające arkusze kwestionariusza PCR, skali SAGS oraz instrukcji jej uzupełnienia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies