Tytuł pozycji:
Marketing communications in tourism development of Lower Silesia
The purpose of this paper is to present You with the answers and the findings regarding the attractiveness and competitiveness of the Lower Silesia regions an area with a very rich and diverse number of tourist attractions.In this paper You will find the description of the above mentioned elements and the analysis of the selected promotion activities carried out by the province of Lower Silesia Marshal's Office. From the point of view of marketing communication strategy, course of the study includes the analysis of two campaigns that in the years 2007-2008 and 2012-2013 Marshal's Office accepted for execution. The analysis shows that both activities have been carried out with a positive result considering the fact that the second campaign (2012-2013) has been fully done on the basis of the elements of marketing communications and necessary research.In addition, my paper shows a list of problems and difficulties associated with conducting the research on foreign tourism carried by the institutions involved in collecting and analyzing statistical data at both national and provincial levels.This paper is based on a wide range of sources including the literature on marketing, marketing communications and management reports, strategies, documents and materials provided to the author by the Department of Promotion Office of the Marshal of Lower Silesia.
Cel niniejszej pracy stanowi odpowiedź na pytania dotyczące atrakcyjności turystycznej oraz konkurencyjności województwa dolnośląskiego, jako obszaru posiadającego wyjątkowo bogatą i zróżnicowaną ilość walorów turystycznych. Praca charakteryzuje wyżej wymienione elementy oraz poddaje analizie wybrane działania promujące województwo realizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Przebieg badania obejmuje, z punktu widzenia strategii komunikacji marketingowej, analizę dwóch kampanii promocyjnych jakie w okresach pomiędzy 2007-2008 oraz 2012-2013 Urząd Marszałkowski przyjął do realizacji. Analiza wskazuje, że oba działania są zrealizowane ze skutkiem pozytywnym nie mniej jednaka tylko kampania z lat 2012-2013 jest w pełni realizowana opierając się zarówno o elementy komunikacji marketingowej jak i działania w zakresie niezbędnych badań marketingowych. Ponadto praca ujawniła również wiele problemów związanych z prowadzeniem badań dotyczących zagranicznego ruchu turystycznego prowadzonych przez instytucje zaangażowane w zbieranie i analizowanie danych statystycznych zarówno na szczeblu krajowym jak i wojewódzkim.Podczas pisania niniejszej pracy wykorzystano literaturę przedmiotu z zakresy marketingu, komunikacji marketingowej i zarządzania oraz raporty, strategie, dokumenty i materiały udostępnione autorowi przez Wydział Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.