Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The use of due diligence in the mergers and acquisitions.

Tytuł:
The use of due diligence in the mergers and acquisitions.
Wykorzystanie due diligence w fuzjach i przejęciach
Autorzy:
Drelichowska, Hanna
Słowa kluczowe:
acquisitions – due diligence – efficiency – mergers
due diligence – efektywność – fuzje – przejęcia
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W czasach globalizacji gospodarki światowej oraz wzrostu konkurencji, przedsiębiorstwa, aby utrzymać wysoką pozycję konkurencyjną i sprostać wyzwaniom rynku, muszą się rozwijać i zwiększać swoją efektywność. Narzędziami pozwalającymi osiągnąć wzrost przedsiębiorstwa są fuzje i przejęcia, w których istotny element stanowi odpowiednie przeprowadzenie due diligence. W pracy wzięto pod uwagę teoretyczne i praktyczne aspekty fuzji i przejęć oraz due diligence. Opracowano studium przypadku fuzji AOL i Time Warner. Przedstawiono charakterystykę przedsiębiorstw, motywy, które skłoniły AOL i Time Warner do fuzji oraz przebieg transakcji. Zaprezentowano także wnioski płynące z fuzji. Celem pracy jest przybliżenie tematyki due diligence oraz wskazanie roli analizy w fuzjach i przejęciach przedsiębiorstw. Metody badawcze, jakie wykorzystano w pracy to przegląd literatury przedmiotu, metoda indukcji i dedukcji oraz studium przypadku fuzji AOL i Time Warner.

In the era of globalization of the world economy and increased competition, the companies, in order to maintain a high competitive position and cope with the challenges of the market, have to develop and improve their efficiency. Mergers and acquisitions are the tools to achieve the growth of the company and due diligence is their important component. The thesis presents theoretical and practical aspects of mergers and acquisitions and due diligence. AOL Time Warner merger have been analyzed. The characteristics of businesses, motives and the course of the transaction of AOL Time Warner merger have been presented. The conclusions of the merger have also been demonstrated. There are two main aims of this thesis: firstly, to present the problem of due diligence and secondly, to identify the role of analysis of companies’ mergers and acquisitions. Literature studies, the method of induction and deduction and case study of AOL Time Warner merger were the research methods used in this thesis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies