Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teatr XXI wieku - analiza funkcjonowania i sposobów promocji krakowskich instytucji teatralnych.

Tytuł:
Teatr XXI wieku - analiza funkcjonowania i sposobów promocji krakowskich instytucji teatralnych.
Theatre of the XXI century – an analysis of the functioning and ways to promote Cracow theater institutions
Autorzy:
Suchoń, Karolina
Słowa kluczowe:
marketing kultury, promocja, teatr, zarządzanie kulturą
marketing culture, promotion, theater, culture management
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy było zbadanie krakowskiego środowiska teatralnego pod kątem funkcjonowania poszczególnych instytucji teatralnych a także sposobów ich promocji. Analizie zostały poddane teatry o różnym statusie: ministerialne, marszałkowskie, miejskie oraz funkcjonujące na zasadach fundacji – utrzymujące się z dotacji i grantów.Praca miała charakter badawczy, korzystając z metodologii badań jakościowych przeprowadzone zostały pogłębione wywiady indywidualne z dyrektorami oraz z osobami zajmującymi się marketingiem w poszczególnych teatrach. Podczas badań poszukiwano odpowiedzi na trzy zasadnicze problemy badawcze:1.W jaki sposób polityka kulturalna wpływa na instytucje kulturalne takie jak teatr?2.Jakie są najskuteczniejsze formy i narzędzia promocji instytucji teatralnych w XXI wieku?3.Czy mechanizmy rynkowe, jakim podlegają teatry, kreują potrzebę kształcenia specjalistów w dziedzinie marketingu kultury (teatru)? Czy konieczny staje się rozwój tej dziedziny nauki?Przeprowadzone badania pozwoliły na zdiagnozowanie funkcjonowania teatrów krakowskich oraz największych problemów z jakimi muszą się zmagać. Analiza pozwoliła także zbadać jakie formy promocji dominują w danych instytucjach teatralnych oraz wykazała potrzebę rozwoju dziedziny nauki jaką jest marketing kultury/teatru.

The goal of this thesis was to investigate the Krakow theater community in terms of the functioning of the various theatrical institutions and ways of their promotion. The analysis covered theaters of a different status: Ministerial, marshal, municipal and operating on the basis of the foundation – maintained with grants.This thesis is based on research, by using qualitative research methodologies were conducted in-depth individual interviews with the directors and marketing managers in various theaters. The study sought answers to three main research areas:1. How does cultural politics affects cultural institutions such as theater?2. What are the most effective forms and tools of promotion the theater institutions in the twenty-first century?3. Does the market, which are subject to theaters, create the need for training of professionals in the field of marketing culture (theater)? Is the development of this field of science needed?The study made it possible to diagnose functioning of the theaters of Krakow and show the biggest problems they have to face. The analysis also allowed to examine the forms of promotion that dominate among the institutions of theater and pointed the need to develop science that is marketing culture / theater.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies