Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ schematu dziecięcości na uległość w podejmowaniu decyzji

Tytuł:
Wpływ schematu dziecięcości na uległość w podejmowaniu decyzji
The influence of babyness on decision making process
Autorzy:
Onak, Kinga
Słowa kluczowe:
schemat dziecięcości, babyness, cechy fizyczne
Kinderschema, babyness, phisical features
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study is a part of a growing body of research on the subject of babyness. Based on the analysis of positions on this subject some explanations and ways of use of the schema have been gathered and presented. Babyness was defined among others as a collection of infantile physical features, such as big head, big eyes, high forehead, full cheeks, small nose and mouth, short arms and legs, oval face. The aim of conducted examination was to reveal if babyness has any influence on pro-social decisions that are made. Manipulation check was conducted as well. Significant results were noted with regards to more positive emotions activated by babyness. On the other hand, most results were not statistically significant, probably due to difficulty of the request. Such indicators should be taken into consideration while planning further examinations.

Omawiany w pracy temat dotyczy schematu dziecięcości. Na podstawie analizy powstałych opracowań zebrano i zaprezentowano, w jaki sposób jest on rozumiany oraz wykorzystywany. Schemat dziecięcości został zdefiniowany między innymi jako zbiór infantylnych fizycznych cech, takich jak duża głowa, duże oczy, wysokie i wystające czoło, pełne policzki, mały nos i usta, krótkie kończyny i owalny kształt ciała. Przeprowadzono badania pilotażowe oraz właściwe wśród studentów różnych kierunków w celu ustalenia, czy schemat dziecięcości wpływa na uległość w podejmowaniu decyzji o charakterze prospołecznym. Następnie dokonano kontroli skuteczności zastosowanej manipulacji – wykorzystano kwestionariusz autorski w celu zebrania ocen na temat emocji wzbudzanych przez prezentowane badanym obrazki. Postawione hipotezy w większości nie uzyskały potwierdzenia, natomiast przyczyn można doszukiwać się głównie w stopniu trudności prośby do spełnienia. Może to posłużyć jako wskazówka do kolejnych badań w tym kierunku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies