Tytuł pozycji:
Związki pasji obsesyjnej i harmonijnej z osiągnięciami studentów szkół artystycznych
- Tytuł:
-
Związki pasji obsesyjnej i harmonijnej z osiągnięciami studentów szkół artystycznych
Revelances between obsessive, harmonious passion and art school students achievements
- Autorzy:
-
Kozioł, Wiktoria
- Słowa kluczowe:
-
Dualistic Model of Passion, obsessive passion, harmonious passion, artistic achievements, Inwentarz Wykorzystania Czasu, emotions, creative effectivity, Self-determination Theory
Dwuczynnikowy Model Pasji, pasja obsesyjna, pasja harmonijna, osiągnięcia twórcze, Inwentarz Wykorzystania Czasu, emocje, efektywność twórcza, Teoria Samoukierunkowania
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca miała na celu określenie związków korelacyjnych między poziomem pasji obsesyjnej i harmonijnej Dwuczynnikowego Modelu Pasji Roberta Valleranda a osiągnięciami obiektywnymi (średnia ocen, konkursy, wystawy) oraz subiektywnymi (wynik autorskiego Kwestionariusza Oceny Aktywności Twórczej i Zadania Twórczego) studentów i młodych absolwentów szkół artystycznych (N = 47). Badano także związek między pasją obsesyjną i harmonijną a nierównowagą myślenia i działania w 10 sferach życia (Inwentarz Wykorzystania Czasu Diany Malinowskiej) oraz znakiem emocji w sytuacji oceny prac artystycznych oraz emocji względem działalności twórczej. Hipotezy o związku osiągnięć i pasji w działalności twórczej studentów nie potwierdziły się, hipotezy względem nierównowagi sfer działania i myślenia potwierdziły się częściowo. Znak emocji w sytuacji oceny korelował z dwoma czynnikami pasji.
The research aimed to determine correlations between the level of obsessive passion and harmonious passion (Dualistic Model of Passion of Robert Vallerand), objective (average score, competitions, exhibitions) and subjective achievements (estimated in author's questionnaire of artistic results) among the group students and young graduates of art schools (N = 47). The relationship between obsessive and harmonious passion and imbalances of thought and action in 10 areas of life (Inwentarz Wykorzystania Czasu, Usage of Time Inventory of Diana Malinowska ) and a sign of emotion in an assessment situation was also studied. Hypotheses about the relationship of achievements and passion in the creative activity of students have not been confirmed, the hypothesis of imbalances of action and thinking was partly confirmed . Sign of emotions in a situation assessment correlated with two factors of passion.