Tytuł pozycji:
Blogi modowe jako fenomen kultury popularnej
Niniejsza praca magisterska podejmuje problematykę zjawiska i rosnącej popularności blogów modowych w Polsce jako nowego fenomenu kultury popularnej. Wybór tematu pracy związany był z zainteresowaniem szeroko pojętą blogsferą jak również moda i kultura popularną. Starając się połączyć wszystkie te zagadnienia oraz znaleźć ich wspólny mianownik autorka pracy przeanalizowała rankingi dotyczące popularności blogów modowych oraz najbardziej popularne blogi w tej kategorii. Podstawę teoretyczną stanowiły zagadnienia dotyczące kultury popularnej, mody i ubioru oraz tożsamości jednostki. Opisane w pracy blogi i ich autorzy potwierdzają tezę pracy, jako iż blogi modowe stały się kolejnym z fenomenów kultury popularnej.
This thesis looks into aspects and the growing popularity of fashion blogs in Poland as a new phenomenon of popular culture. Selection of thesis topic was motivated by author strong interest in blogosphere as well as fashion and popular culture.Trying to combine all of these subjects and find their common denominator the author analyzed the popularity rankings of polish fashion blogs and tried find out, what stands behind theirs popularity. Concerns of popular culture, fashion, clothing, and the identity of the individual formed the theoretical basis for the thesis.Blogs described in the Thesis and their authors confirm the thesis contention, as that fashion blogs have become the nowadays phenomena in pop culture.