Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stres zawodowy w pracy przedstawiciela handlowego.

Tytuł:
Stres zawodowy w pracy przedstawiciela handlowego.
Occupational stress in the work of sales representative
Autorzy:
Maciaszek, Katarzyna
Słowa kluczowe:
MBI – OSI – sales representative – stress – burnout syndrome
MBI – OSI – przedstawiciel handlowy – stres – wypalenie zawodowe
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the study is the analysis of stress and professional burnout in sales representative’s work environment. The theoretical part discusses the main concepts, causes and consequences of organizational stress, the basic methods of coping with stress and describes the profession of sales representative in terms of responsibilities, desired competencies and specific stressors. The methodological part includes research conducted among 40 sales representatives. The following diagnostic tools were used: a questionnaire constructed on the basis of one of the OSI scales to identify the sources of occupational stress and a modified version of Maslach Burnout Inventory MBI. The statistical analysis shows that sales representatives are a professional group with an average risk of exposure to stress at work (53,05%), revealing an average degree of burnout (51,55%). Levels of stress and burnout are determined by socio-demographic variables and seniority.

Przedmiotem pracy jest analiza zjawiska stresu i wypalenia zawodowego w środowisku pracy przedstawiciela handlowego. W części teoretycznej omówiono główne koncepcje, przyczyny oraz konsekwencje stresu organizacyjnego, podstawowe sposoby radzenia sobie ze stresem oraz scharakteryzowano zawód przedstawiciela handlowego pod kątem obowiązków, pożądanych kompetencji oraz specyficznych dlań stresorów. W części metodologicznej przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród 40 przedstawicieli handlowych. Zastosowano następujące narzędzia diagnostyczne: kwestionariusz badający źródła stresu zawodowego konstruowany na podstawie jednej ze skal OSI oraz zmodyfikowaną wersję Kwestionariusza Wypalenia Zawodowego MBI. Z analizy statystycznej wynika, że przedstawiciele handlowi są grupą zawodową o średnim ryzyku narażenia na stres w pracy (53,05%), ujawniającą średni stopień wypalenia (51,55%). Oba te wskaźniki są zdeterminowane przez zmienne socjodemograficzne oraz staż pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies