Tytuł pozycji:
STANDARDY ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ BIZNESU (NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTWA MIĘDZYNARODOWEGO)
W prezentowanej pracy zawarto rozważania na temat społecznej odpowiedzialności biznesu, ze szczególnym ujęciem jej jako współczesnej koncepcji zarządzania. Rozdział pierwszy prezentuje różne definicje społecznej odpowiedzialności biznesu, jej podstawowe modele oraz wady i zalety. Rozdział drugi systematyzuje dziewięć najważniejszych standardów zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. W rozdziale trzecim scharakteryzowano międzynarodową firmę Unilever, o której wiele słychać w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu. Zaprezentowano mocne przywiązanie firmy do idei zrównoważonego rozwoju, a także przedstawiono jej działania w zakresie CSR w Polsce. Rozdział czwarty ściśle związany jest z głównym celem pracy, czyli ustaleniem czy raport firmy Unilever „Życie w sposób zrównoważony” – postępy w 2012 roku jest zgodny z Wytycznymi zrównoważonego raportowania GRI. Analizy dokonano poprzez porównywanie kryteriów GRI z zawartością raportu. Wyniki analizy przedstawiono w formie 43 stawianych pytań ułożonych na podstawie Wytycznych i udzielonych na nie odpowiedzi po wnikliwym przestudiowaniu raportu. Każda odpowiedź została skonfrontowana z tym, co w danym temacie zostało napisane w Wytycznych. Całe badanie stanowi swoistą niezależną weryfikację zewnętrzną raportu. Praca została napisana w oparciu o ogólnodostępną literaturę przedmiotu, artykuły branżowe, opisywane normy i standardy, dokumentację badanego przedsiębiorstwa oraz źródła internetowe.
The paper contains discussion of corporate social responsibility, with particular recognition of it as a modern management concepts. The first chapter presents various definitions of corporate social responsibility, the basic models and its pros and cons. Chapter Two systematise nine key standards CSR management.The third chapter is characterized multinational company Unilever, which often arises in the context of corporate social responsibility. Presented's strong commitment to sustainable development, and presents its CSR activities in Poland.The fourth chapter is closely linked with the main goal of this work, the determination of whether the report of Unilever's "Life in a sustainable manner" - progress in 2012 is in line with the GRI Reporting Guidelines. The analysis was made by comparing the contents of the report with the GRI criteria. Results of the analysis are presented in the form of 43 questions posed arranged on the basis of the Guidelines and our responses after careful study of the report. Each answer was confronted with what is written about it in the Guidelines. The whole test is a kind of independent external verification report. The thesis was written on the basis of charge literature, branch articles, described norms and standards, documentation of the company, as well as Internet sources.