Tytuł pozycji:
Formy pozaszkolnej edukacji obywatelskiej na przykładzie działalności Krakowskiej Akademii Samorządności
W niniejszej pracy omówiono zagadnienia związane z problematyką edukacji obywatelskiej, ze szczególnym uwzględnieniem jej pozaszkolnego kontekstu. Przedmiotem badań była Krakowska Akademia Samorządności jako instytucja stanowiąca przykład pozaszkolnej edukacji obywatelskiej. Celem pracy był opis i analiza tej instytucji. W procesie badawczym zastosowano metodę monografii. Wykorzystano w tym celu takie techniki, jak analiza dokumentów, wywiad i ankieta. Badania przeprowadzone zostały przez autora na terenie Krakowa w okresie kwiecień-maj 2013 roku. Główna teza pracy, która została potwierdzona w trakcie badań brzmi następująco: Krakowska Akademia Samorządności to instytucja, która uzupełnia i doskonali szkolną edukację obywatelską. Praca składa się z części teoretycznej, metodologicznej oraz badań własnych. Ostatnią część stanowi rozdział poświęcony analizie wyników i prezentacji wniosków z badań.
This thesis discusses issues of civic education, with particular reference to its out-of-school dimension. The subject of the author’s research was Krakowska Akademia Samorządności, an institution which exemplifies out-of-school civic education. The major goal of this study is to investigate the institution through a detailed description and analysis. Research was carried out by means of monography, with such techniques as analysis of documents, interview and survey. The study was conducted in Krakow, in April-May 2013. The results of the study confirmed the initial hypothesis that Krakowska Akademia Samorządności is an institution which complements and enriches school civic education. The work is divided into the theoretical part, the methodology part and the author’s research part. The final part of this work consist of conclusions based on the study results and the outcome of problem solving.