Tytuł pozycji:
Organizational culture as a factor supporting the innovativeness management in a media company
Podstawowym problemem badawczym niniejszej pracy są aspekty związane z kulturą organizacyjną przedsiębiorstw medialnych w kontekście dynamiki zmian technologicznych oraz społecznych, zachodzących w mediach. Media we współczesnym świecie poddane są rozlicznym procesom, które wyznaczają strategie ich działań. Nowy kontekst społeczno-gospodarczy determinuje konieczność uwzględnienia nowych trendów w procesie kształtowania czy dostosowywania przedsięwzięć organizacyjnych w środowisku mediów. Właściwa kultura organizacyjna przyczynia się bezpośrednio do wzrostu efektywności funkcjonowania podmiotu gospodarczego, umożliwia właściwe zarządzanie i wykorzystanie posiadanych zasobów, a to przekłada się na pozycję konkurencyjną.
The basic research problem of the present work are aspects related to organizational culture of media companies in context of dynamics of technological and social changes taking place in media. Nowadays, media are subject to different processes which influence strategies of their operations. New social-economic context of media determines the necessity of taking into consideration new trends in the process of forming and adapting organizational ventures in the media environment. Proper organizational culture has direct impact on increased efficiency of economic entity operations, enables proper management and utilization of resources which is reflected by its competitive position.