Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doctors education in Poland in the curse of time in conperison with chosen European countries

With crucial issue, which was taken in this master's thesis is evaluation of educating doctors in Poland relating to selected countries of the European Union. The evaluation of the above issue was preceded by describing publications affecting the process of applying for qualifications and the diploma of the doctor in Poland. In this master's thesis were used publications mainly in Polish, and for her the extensive part was devoted to legal issues and characteristics of undergoing medical studies, because it is crucial issue in case of the educational process of doctors. A situation of educating in European selected countries was presented, they effected also for her comparing rulers with regard to conditions in Poland. In the first part of a master's thesis aspects associated with working as the doctor in Poland were discussed. Starting with the history of the profession of doctor, which is a product of subsequent and current legislation, also shows rules for performing this function. Then addressed very important issue concerning the development of regulations where these have been the most important documents in this area. In the following subsections describes the conditions for obtaining the diploma of the doctor, and also discusses the medical institutions, which every doctor has a duty to belong to. In the second part of the master's thesis addressed the issue of education in the medical profession in Poland, which is the most important medical colleges and on what basis they conduct their activities. Then thoroughly described the process of training of doctors from the moment of submission of required documents until improvement. In addition, it was also the issue of residency and the process of specialization, which in recent years have been changed. Referred here of the situation related to the decreasing number of doctors in Poland. At the same time, as in all of Europe with the problem of an ageing population and the need for more training of medical staff. Also stressed the obligation of continuing training, which in the case of the profession of general practitioner is the responsibility for the duration of the provision of services. Part three describes the medical training systems in European countries. In the four selected countries noted on the course of study and the subsequent path of postgraduate education. Taken into account the time of study, the process of obtaining the rights to exercise the profession or course specialization. The table placed in the last section sums up the third part of the work. Summarizes the doctors education system in European countries, taking into account the duration of the study and the subsequent specialization.

Zasadniczą kwestią podjętą w niniejszej pracy jest ocena kształcenia lekarzy w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej. Ocena powyższego zagadnienia została poprze-dzona przedstawieniem publikacji mających wpływ na proces ubiegania się o kwalifikacje oraz tytuł lekarza w Polsce. W niniejszej pracy posłużono się publikacjami głównie w języku polskim, a jej obszerną część poświęcono zagadnieniom prawnym oraz charakterystyce od-bywania studiów lekarskich, gdyż jest to kluczowa kwestia w przypadku procesu nauczania lekarzy. Przedstawiona została sytuacja kształcenia w wybranych krajach europejskich, doko-nano również jej porównania względem warunków panujących w Polsce. W pierwszej części pracy omówiono aspekty dotyczące wykonywania zawodu lekarza w Polsce. Zaczynając od historia zawodu lekarza, która ukształtowała późniejsze oraz obecne akty prawne, przedstawiono również zasady pełnienia tej funkcji. Następnie poruszono bardzo ważną kwestię dotyczącą rozwoju regulacji prawnych gdzie wymienione zostały najważ-niejsze dokumenty w tym obszarze. W kolejnych podrozdziałach opisano warunki uzyskiwa-nia prawa wykonywania zawodu lekarza, a także omówiono instytucje lekarskie do których każdy lekarz ma obowiązek należeć. W drugiej części pracy poruszono kwestię kształcenia w zawodzie lekarza w Polsce. Zostały zaprezentowane najważniejsze uczelnie medyczne oraz to na jakiej podstawie prowa-dzą swoją działalność. Następnie dokładnie opisany został proces kształcenia lekarzy od chwili złożenia potrzebnych dokumentów aż do momentu doskonalenia zawodowego. Do-datkowo podjęto również zagadnienie stażu podyplomowego oraz procesu specjalizacji, które w ostatnich latach uległy zmianie. Odniesiono się tutaj do sytuacji związanej ze zmniejszającą się liczbą lekarzy w Polsce, a jednocześnie podobnie jak w całej Europie z problemem starze-nia się społeczeństwa i potrzebą kształcenia większej ilości kadry medycznej. Podkreślono także obowiązek ustawicznego kształcenia, które w przypadku zawodu lekarza jest obowiąz-kiem przez cały czas świadczenia usług. Część trzecia opisuje systemy kształcenia lekarzy w krajach europejskich. W czterech wybranych krajach zwrócono uwagę na przebieg studiów oraz późniejszą ścieżkę kształcenia podyplomowego. Pod uwagę brano czas studiów, proces uzyskania prawa do wykonywania zawodu czy przebieg specjalizacji zawodowej. Tabela umieszczona w ostatnim podrozdziale podsumowuje trzecią część pracy. Zestawiono w niej system kształcenia lekarzy w krajach europejskich biorąc pod uwagę długość trwania studiów i późniejszej specjalizacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies