Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

.

Tytuł:
.
Jakość życia pacjenta z afazją poudarową-współpraca pielęgniarki z logopedą.
Autorzy:
Kruk, Beata
Słowa kluczowe:
udar niedokrwienny, afazja, zaburzenia zachowania
ischemic stroke, aphasia, abnormal behavior
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W przebiegu niedokrwiennego udaru mózgu, lub przejściowego ataku niedokrwiennego dochodzi do uszkodzenia ośrodków mózgowych odpowiedzialnych za sprawność poznawczą oraz rozumienie i realizację języka pisanego i mówionego. Afazja jest podstawowym problemem nie tylko dla pacjenta, ale również dla wszystkich osób z jego otoczenia. Nagły brak możliwości porozumienia się oraz związane z udarem mózgu zaburzenia zachowania uwagi i to problemy wielu pacjentów neurologicznych. Współpraca całego zespołu terapeutycznego i zaangażowanie rodziny pacjenta, wczesna rehabilitacja oraz tworzenie przyjaznej atmosfery i odpowiedni dobór ćwiczeń językowych pozwalają przywrócić funkcjonalność społeczną osoby po udarze i zwiększyć, jakość życia. Celem niniejszej pracy jest zrozumienie problemu afazji, mechanizmów kompensacyjnych i metod postępowania z pacjentem. Współpraca pielęgniarki z logopedą –neuropsychologiem stanowiła dla mnie ważną motywację do opracowania tematu.

In the course of ischemic stroke or transient ischemic attack the brain centers responsible for cognitive performance, understanding and implementation of spoken and written language suffers the damage. Aphasia is a fundamental problem not only for the patient but also for all the people of his environment. The sudden inability to communicate and the related stroke disorders of attention and behavior are the problem of many neurological patients. Cooperation of an entire treatment team patient's family involvement, early rehabilitation, creating a friendly atmosphere and an appropriate choice of language exercises allows to restore the social functionality of a person after a stroke and to improve her quality of life. The aim of this study is to understand the problem of aphasia, compensatory mechanisms and methods how to deal with a patient. Nurse cooperation as well as the speech therapy Neuropsychologist was an important motivation for the development of this subject.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies