Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Administrative and legal regulation of the outdoor advertisement in public space

Tytuł:
Administrative and legal regulation of the outdoor advertisement in public space
Administracyjnoprawna regulacja reklamy zewnętrznej w przestrzeni publicznej
Autorzy:
Listwan-Franczak, Karolina
Słowa kluczowe:
outdoor advertisement, public space, , spatial order, administrative law
reklama zewnętrzna, przestrzeń publiczna, ład przestrzenny, prawo administracyjne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The outdoor advertisement is one of the basic tools of marketing. Its efficiency and simplicity have been appreciated by advertisers who use it gladly to communicate with clients. As an effect, the growth was observed in the number of advertising devices in public space that take various forms, from small posters to huge hoardings. The intensified number of outdoor advertisements and constantly developed catalogue of its forms make the public space loose its aesthetic values, spatial order and transparency what also lower the security of its users. This situation becomes the subject of debate and needs to be regulated by administrative law. This very thesis defines the outdoor advertisement as the subject of regulation of material administrative law on the example of chosen legal acts. The purpose of the thesis is to answer the research problem that is included in the question: Does the material administrative law regulate the issue of outdoor advertisements in public space and if, to what extent and is it enough to protect the overriding values as for instance a spatial order? The author proposes a thesis that the current law concerning the discussed topic and its reflection in reality indicate a serious shortage in legislation. The incontestable argument to such hypothesis is the aesthetics of public space dominated by the huge hoardings. One can talk about the escalation of outdoor advertisement, seeking its sources in broad legislation. The thesis includes the characteristics of the key notions and issues such as public space or spatial order and the analysis of the particular legislations which regulate the localization of outdoor advertisement in public space.

Reklama zewnętrzna stanowi jedno z podstawowych narzędzi przekazu marketingowego. Jej skuteczność oraz nieskomplikowany mechanizm działania, zostały docenione przez reklamodawców, którzy chętnie wykorzystują tę formę przekazu informacyjno - marketingowego, do komunikacji z klientem. W efekcie tych działań, obserwowalny jest wzrost liczby nośników reklamowych w przestrzeni publicznej, które przybierają zróżnicowaną postać , od niewielkich afiszy, po wielkoformatowe billboardy. Zintensyfikowana liczba reklamy zewnętrznej oraz ciągle rozbudowywany katalog jej form sprawiają, że przestrzeń publiczna traci swe walory estetyczne, ład przestrzenny oraz przejrzystość, przez co obniżany jest również poziom bezpieczeństwa dla jej użytkowników. Tak kształtująca się sytuacja stanowi, coraz częściej, przedmiot dyskusji społecznej oraz budzi potrzebę regulacji prawnej, której podejmuje się prawo administracyjne. Niniejsza praca definiuje reklamę zewnętrzną jako przedmiot regulacji materialnego prawa administracyjnego na przykładzie wybranych aktów prawnych.Celem pracy jest próba udzielenia odpowiedzi na problem badawczy zawierający się w pytaniu: Czy materialne prawo administracyjne reguluje zagadnienie reklamy zewnętrznej w przestrzeni publicznej, a jeśli tak, to w jakim stopniu i, czy stopień ten jest wystarczający dla ochrony nadrzędnych dla społeczeństwa wartości, m.in. ładu przestrzennego? Autorka stawia tezę, iż obowiązujący stan prawny, odnoszący się do omawianej płaszczyzny oraz jego odzwierciedlenie w rzeczywistości wskazują na poważne braki normatywne w prawodawstwie, odnoszącym się do reklamy outdoorowej. Niepodważalnym argumentem, dla tak postawionej hipotezy, jest estetyka przestrzeni publicznej, zdominowana przez wielkoformatowe plakaty. Można mówić o eskalacji reklamy zewnętrznej, dopatrując się jej przyczyn w wyłącznie szkicowym uregulowaniu prawnym.Praca zawiera charakterystykę kluczowych dla tematu pojęć i zagadnień, takich jak przestrzeń publiczna, czy ład przestrzenny oraz analizę poszczególnych aktów prawnych, które regulują lokalizację reklamy zewnętrznej w przestrzeni publicznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies