Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Math trails as one of innovative didactic methods

Tytuł:
Math trails as one of innovative didactic methods
Ścieżki matematyczne a nowoczesne metody dydaktyczne
Autorzy:
Włoch, Alicja
Słowa kluczowe:
Math trails,\ndidactics of Mathematics
ścieżki matematyczne,dydaktyka matematyki
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This master's thesis is a guide to blazing a math trail. We present a strong need of implementing innovative didactic methods into Polish Mathematics education. We review the history of math trails and discuss their attributes. We also discuss practical issues of organization and logistics in setting up a math trail. We present an original math trail in Cracow city centre.

Niniejsza praca porusza temat ścieżek matematycznych będących jedną z nowoczesnychmetod problemowych nauczania matematyki. Pomysł głębszego przeanalizowaniai opisania tego zagadnienia narodził się z udziału autorki w europejskimprogramie dla przyszłych nauczycieli „European Student Teachersdoing Mathematic Education in the Environment”. Przeprowadzony on zostałw kwietniu 2013 na Uniwersytecie Johanna Wolfganga Goethego we Frankfurcienad Menem. Sam koncept dydaktyczny został tam nie tylko przedstawiony słuchaczomze strony teoretycznej, ale mogli oni również opracować własną ścieżkęmatematyczną przemierzoną następnie przez klasy jednej z miejscowych szkół.Jako iż autorce nie udało się znaleźć żadnego opracowania w języku polskimprzedstawiającego tę metodę nauczania, zdecydowano się poświecić jej niniejszapracę.Pierwszy z rozdziałów odpowiada nam na pytanie, dlaczego zachodzi potrzebaodchodzenia od tradycyjnego nauczania pamięciowego i wprowadzanianowoczesnych metod do szkoły polskiej. Przedstawiono również działania innowacyjne,podnoszące jakość pracy nauczyciela oraz tworzące uczniom możliwościoptymalnego rozwoju umysłowego. Ukazano również sposoby podniesieniawymagań kognitywnych zadań tradycyjnych. Tematem rozdziału drugiego sąścieżki matematyczne - początki stosowania tej metody dydaktycznej, korzyścipłynące z ich przeprowadzania oraz praktyczne wskazówki dla organizatorów.Rozdział trzeci zawiera przykładową ścieżkę opracowaną przez autorów i przemierzonąwraz z uczniami klas licealnych. Zadania matematyczne opatrzone zostałyzdjęciami omawianych obiektów, pytaniami dodatkowymi, komentarzamido etapu projektowania oraz krótką analizą rezultatów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies