Tytuł pozycji:
Social maladjustment secondary school pupils of the School Basically - Secondary Schools in Przeciszów and Przeciszów - Podlesie
Celem głównym mojej pracy było określenie tego jak prezentuje się zjawisko niedostosowania społecznego wśród uczniów klas gimnazjalnych Zespołu Szkół Podstawowo – Gimnazjalnych w Przeciszowie i Przeciszowie – Podlesiu. Z przeprowadzonych przeze mnie badań wynika, iż uczniowie, którzy zostali poddani badaniom nie wykazują predyspozycji do tego, że są niedostosowani społecznie. W oparciu o zaprezentowane wyniki badań stwierdzam, że niedostosowanie społeczne u tych uczniów utrzymuje się na poziomie niskim i przeciętnym. Należy jednak pamiętać, że niedostosowanie społeczne jest bardzo istotnym zjawiskiem i nie można pozwolić na to, aby się ono powiększyło. Dlatego, żeby ustrzec uczniów przed pogłębianiem się niedostosowania społecznego należy zapewnić im odpowiednią organizację życia codziennego zwłaszcza w czasie wolnym od zajęć szkolnych.
The main aim of my work was to determine how the present phenomenon of social maladjustment among secondary school pupils of the School Basically - Secondary Schools in Przeciszów and Przeciszów - Podlesie. The conducted my research shows that students who were subjected to the tests do not show a predisposition to the fact that they are socially maladjusted. Based on the presented results of studies conclude that social maladjustment in these pupils is maintained at low and average. Note, however, that social maladjustment is a very important phenomenon and can not afford it, that it has increased. Therefore, in order to protect the students from the deepening of social maladjustment should provide them with adequate organization of everyday life especially during the free school.