Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Depictions of spirituality in American independent cinema in the years 2007-2012

Tytuł:
Depictions of spirituality in American independent cinema in the years 2007-2012
Oblicza duchowości w amerykańskim kinie niezależnym w latach 2007-2012
Autorzy:
Minge, Ada
Słowa kluczowe:
spirituality, religiosity, American independent cinema
duchowość, religijność, amerykańskie kino niezależne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis is to discuss how spirituality is represented in contemporary American independent cinema, basing on three films: There Will Be Blood (2007) by Paul Thomas Anderson, Electrick Children (2012) by Rebecca Thomas and Martha Marcy May Marlene (2011) by Sean Durkin. The author analyzes given films within the context of religious, sociological and film theories, examining how the traditional forms of American religiosity (evangelicalism, Mormonism) are being enriched with additional meanings via different narrative and formal strategies. She concentrates on the phenomenon of new spirituality, separate from religiosity, which in American independent cinema meets with unconventional narrative and esthetic solutions.

Praca ma na celu omówienie sposobów reprezentacji duchowości we współczesnym amerykańskim kinie niezależnym na przykładzie trzech filmów: Aż poleje się krew (There Will Be Blood, 2007) Paula Thomasa Andersona, Electrick Children (2012) Rebeki Thomas oraz Martha Marcy May Marlene (2011) Seana Durkina. Autorka analizuje wybrane filmy w kontekście teorii religioznawczych, socjologicznych i filmoznawczych, badając, jak tradycyjne formy amerykańskiej religijności (ewangelikalizm, mormonizm) zostają w nich wzbogacone o dodatkowe znaczenia za pośrednictwem zabiegów narracyjnych i formalnych. Koncentruje się przy tym na odrębnym od religijności zjawisku nowej duchowości, które w amerykańskim kinie niezależnym krzyżuje się z niekonwencjonalnymi rozwiązaniami narracyjnymi i estetycznymi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies