Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wychowanie zdrowotne w edukacji gimnazjalnej

Tytuł:
Wychowanie zdrowotne w edukacji gimnazjalnej
Health education in high school
Autorzy:
Nowak, Sylwia
Słowa kluczowe:
-wychowanie-wychowanie zdrowotne-edukacja-gimnazjum- zdrowie-choroba
-upbringing\n-health education\n-education\n-high school\n-health\n-illness
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis consists of four parts. The first one contains analysis of the subjectliterature. It includes explanation of terminology and characteristics of puberty time. Thesecond part concerns methodology of author’s own research. As a part of the thesis therewas research with questionnaire conducted in two high schools- in Stóże and Kąclowa.There was 110 students who took part in the research. There is the information in this partof the thesis about the place and the time of the research. Moreover, there is a presentationof the town and it’s short history. The end of the second part includes information aboutorganization of the research, it’s course and characteristics of people who were tested.The third part contains author’s own conclusions, presented by questions, tablesand charts. The aim of this part is to define the condition of health education among youngpeople.The last part of the thesis includes general knowledge and conclusion from theauthor’s research. The vast majority of students takes care of their health and physicalcondition. Nevertheless, they believe, that Physical Education as a subject is not useful forthem. Needless to say, that school and family are responsible for health education at thesame level.

Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera analizę literaturyprzedmiotu. Znajdują się w nim wyjaśnienia terminologiczne jak również charakterystykawieku dorastania. Drugi rozdział dotyczy metodologii badań własnych. W ramach pracyzostało przeprowadzone badanie za pomocą kwestionariusza ankiety wśród dwóchgimnazjum Stróżach i Kąclowej. Badanie objęło 110 uczniów. Następnie zostało opisanemiejsce i czas badań. Zaprezentowana została krótka historia miejscowości. Na koniectego rozdziały została przedstawiona charakterystyka badanej grupy, oraz organizacja iprzebieg badań.Rozdział III dotyczy analizy wyników własnych. W formie pytan z kwestionariuszaankiety, za pomocą tabel i wykresów. Celem tego rozdziału było określenie stanuwychowania zdrowotnego wśród młodzieży gimnazjalnej.Ostatni rozdział pracy dotyczy uogólnień i wniosków z badań własnych. Młodzieżgimnazjalna stara się w większości dbać o swoje zdrowie, o swoją sprawność fizyczną.Jednakże mimo tego uważają, że zajęcia z wychowania są „średnio” przydatne w edukacji.Należy pamiętać o tym, że wychowanie zdrowotne to zgrany plan działań zarówno rodzinyjak i szkoły.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies