Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Life orientations of adolescents in the context of disturbed behavior. Specificity issues

Tytuł:
Life orientations of adolescents in the context of disturbed behavior. Specificity issues
Orientacje życiowe dorastającej młodzieży w kontekście zaburzonego zachowania. Swoistość zagadnienia
Autorzy:
Mucha, Małgorzata
Słowa kluczowe:
axionormative system, life orientation, adolescents, abnormal behavior,development tasks
Porządek aksjonormatywny, orientacje życiowe, młodzież dorastająca, zaburzone zachowania,zadania rozwojowe
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Life orientation is a very important area of research in pedagogy. Although there are not many works on this topic, it is the actual issue. In the modern world, in which the world undergoes constant changes exposing young man on trial, finding their place, aspirations as well as the adoption of a system of values seems to be a difficult task. Therefore, we must interpret the needs and visions of the future, further adolescents particularly the maladjusted society, which, despite deficits in maintaining the well-directed, can be very creative and original. The aim of work was to know the orientation of the life of young people in the context of disturbed behavior. The study takes into account the current and prospective self-esteem of young people and the values with which they identify. The conclusion is that low self-esteem in traits possessed, as well as difficulties in behavior, have no significant impact on the development of their orientation in life. Adolescence recognize the opportunities ahead are oriented on future work and continue their education after leaving educational institutions. Educational methods in an educational institution, to some extent reduce the effects of negative socialization and if possible prepare young people for independent functioning. However, in some areas, still lack of individual interactions to pupils, particularly those with low motivation.

Orientacja życiowa jest bardzo ważnym obszarem badań, w pedagogice. Mimo, iż nie powstało wiele prac w tym temacie, to zagadnienie jest cały czas aktualne. We współczesnym świecie, w którym świat ulega nieustającym przemianom wystawiając młodego człowieka na próbę, określenie swojego miejsca, dążeń, jak i przyjęcie danego systemu wartości wydaję się być trudnym zadaniem. W związku z tym następuje konieczność interpretacji potrzeb i wizji dalszej przyszłości dorastającej młodzieży. W związku z tematem szczególnie tej niedostosowanie społeczne, która mimo deficytów w zachowaniu dobrze pokierowana, może okazać się bardzo kreatywna i oryginalna. Za cel pracy uznano poznanie orientacji życiowej młodzieży w kontekście zaburzonego zachowania. W badaniach uwzględniono samoocenę aktualną i perspektywiczną młodzieży oraz wartości, z którymi się utożsamiają. Okazało, się, że niska samoocena w cechach posiadanych, jak również trudności w zachowaniu, nie mają znaczącego wpływu na kształtowanie się ich orientacji życiowej. Adolescenci dostrzegają przed sobą możliwości rozwoju są zorientowani na przyszłą pracę i kontynuowanie nauki po opuszczeniu placówki. Działania podejmowane w ośrodku w pewnym stopniu niwelują skutki negatywnej socjalizacji i na miarę możliwości przygotowują wychowanków do samodzielnego funkcjonowania. Jednak w niektórych kwestiach, nadal brakuje indywidualnych oddziaływań wobec podopiecznych, szczególnie tych o niskiej motywacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies