Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Advertising in interpretation of copyright

Tytuł:
Advertising in interpretation of copyright
Reklama w ujęciu prawa autorskiego
Autorzy:
Pawłowski, Kamil
Słowa kluczowe:
advertising, copyright, intellectual property, management
reklama, prawo autorskie, własność intelektualna, zarządzanie
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca poświęcona jest zagadnieniu prawa autorskiego w reklamie. Dokonując analizy literatury przedmioty można zauważyć, że zdefiniowanie reklamy przysparza wiele trudności, przez co problemem staje się znalezienie jednej definicji, która byłaby akceptowana przez wszystkich. Ze względu na treści i funkcję, jaką pełni utwór reklamowy często poddawane dyskusji jest przyznanie mu ochrony prawnoautorskiej. Jednak stworzenie materiału reklamowego, może być oparte na działalności twórczej. Trudno znaleźć okoliczności stanowiące przeszkodę w uznaniu za utwory chronione prawem autorskich niektóre z reklam. W takim wypadku, utwór reklamowy powinien zostać zweryfikowany na podstawie przesłanek umieszczonych w prawie autorskim, a więc – twórczości i indywidualnego charakteru działa. Nie wolno również zapominać, że dotyczą one zarówno poszczególnych składników utworu, jak i całości. Istotnym zagadnieniem budzącym spory jest kwestia dotycząca ochrony idei w reklamie. Pomimo, iż w przypadku reklam idee mają największą wartość ekonomiczną to podobnie jak pomysły pozostają poza zakresem ochrony prawnoautorskiej. W kontekście działalności reklamowej oddzielnie rozważa się prawa do dzieł autorskich: klienta, który zleca kampanię reklamową, agencji reklamowej i autora, który stworzył utwór reklamowy, co podkreśla złożoność zagadnienia prawa autorskiego w reklamie.

This master’s thesis is devoted to the issue of copyright in advertising. During analyzing literature can be noted that the definition of advertising is problematic. The main problem is finding a definition that would be accepted by all. Granting copyright protection for advertising is subject of discussion. However, the creation of advertising material can be based on creative activity. It's hard to find the obstruction to the recognition of works protected by copyright some of the advertising. In this case advertising should be verified on the basis of the evidence contained in copyright law, and so - works and individual character works. In dispute important is the issue concerning the protection of ideas in advertising. The ideas of advertising are outside the scope of copyright protection. In the context of copyright protection in advertising we can distinguish: the client who commissions advertising campaign, advertising agency and the developer who created advertising.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies