Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Międzypokoleniowy przekaz tradycji i obrzędów na terenie wioski Łapsze Niżne

Tytuł:
Międzypokoleniowy przekaz tradycji i obrzędów na terenie wioski Łapsze Niżne
Intergenerational transmision of tradition and rituals within village Łapsze Niżne
Autorzy:
Jamróz, Małgorzata
Słowa kluczowe:
tradition, ritual,regional education, generation, culture
tradycja, obrzęd, edukacja regionalna, pokolenie, kultura
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the work returned the special attention to carrying out between generations cultural dialogue. Belonging to a specific culture commits its members, in the most faithful way to support everything that has been passed through generations. Tradition and Rite as integral part of the heritage of the community members stimulates ambient to its faithful continuation. The work contains five chapters. In the first are described important definitions related to work. The second chapter was devoted to the family environment and the school. The next chapter deals with research methodology, where is decribed in detail what have been used by me, methods, techniques and tools. Presentation and analysis of the test results is described in chapter IV. It was also important the creation of scenarios with regional education activities, in which it underlined the importance of cultural heritage which has been ambient continue. These scenarios can be found in the last chapter.

W przedstawionej pracy zwrócono szczególną uwagę na dokonujący się między generacjami dialog kulturowy. Przynależność do określonej kultury zobowiązuje jej członków, w jak najbardziej wierny sposób, podtrzymywać wszystko to, co przekazywane było przez pokolenia. Tradycja i obrzęd jako nieodłączny element zastanego dziedzictwa pobudza członków danej społeczności do jej wiernej kontynuacji. Praca zbudowana jest z pięciu rozdziałów. W pierwszym opisane zostały ważne definicje związane z tematem pracy. Drugi rozdział poświęcony został środowisku rodzinnemu i szkolnemu. Kolejny rozdział dotyczy metodologii badań, w którym to szczegółowo opisane zostały wykorzystane przez mnie metody, techniki i narzędzia badawcze. Prezentacja i analiza zebranych wyników badań opisana została w rozdziale IV. Ważne stało się również stworzenie scenariuszy zajęć z edukacji regionalnej, w których to podkreślone zostało znaczenie kontynuowania zastanego dziedzictwa kulturowego. Scenariusze te znajdują się w ostatnim rozdziale pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies